Artikelen

‘In boardrooms zitten geen creatievelingen’

Alleen door creatief te kijken naar de bedrijfsvoering en deze strategie door te voeren, kun je succesvol zijn in de ‘nieuwe’ economie. Peter Barratt-Jones van Rethinker.co: ‘De angst voor verandering overheerst in de boardroom.’

Alexander Collot d'Escury: 'Wij willen producten met een eeuwige levensduur'

Tapijtmaker Desso is succesvol met zijn circulaire aanpak. De organisatiestructuur van het concern bleek niet eeuwig houdbaar: de nieuwe topman Alexander Collot d’Escury halveerde de rvb.

Henk Kwakman: 'Baseer niet al je acties op je P&L'

Het succesverhaal van Nespresso leest als een pageturner. De constante: het onuitputtelijke geloof van Henk Kwakman in zijn product, óók in de moeilijke beginfase.

Michiel Mol: 'Er zijn geen grenzen'

Michiel Mol, de man achter Lost Boys en Guerrilla Games, ziet kansen waar anderen gevaren vrezen. Dankzij rethinking bereikt hij zijn doel. Zelfs als dat astronomisch hoog ligt: in de ruimte.

Meer artikelen over Creatieve strategie