Nieuwe businessmodellen

Artikelen

Dimitri de Vreeze: Mislukkingen zijn oké bij innovatie

I wish there was a secret formula’, zegt Dimitri de Vreeze, lid van de managing board van DSM, over innovaties en nieuwe businessmodellen. Wanneer moet je doorgaan en wanneer stoppen? Het blijven lastige beslissingen. ‘Soms is het gewoon niet wat de klant wil, zélfs als het briljant is.’


 

'Een commissaris moet niet denken dat hij alles weet'

Heel Europa kijkt naar ING, weet commissaris Henk Breukink. Geen wonder: de grootbank onderzoekt nieuwe businessmodellen en zet vol in op digitale innovatie. Breukink en zijn collega-commissarissen zijn actief bij de nieuwe strategie betrokken.

'Het was een spannende ontknoping'

De impact van de Solvency II-eisen deed Delta Lloyd trillen op de grondvesten. Topman Hans van der Noordaa is naast de geslaagde claimemissie hard bezig geweest met een reeks managementacties. ‘Je bent nooit klaar.’

'Alles moet tegelijk veranderen'

Digitale transformatie is een complex web van wederzijdse afhankelijkheden tussen mensen, afdelingen en processen. Joris Merks, head of digital transformation bij Google: ‘Als je slechts een paar zaken aanpakt, val je steeds terug in oude patronen.’

Recruit the insane

De digitale topvrouwen aan onze rondetafel zijn van diverse pluimage, maar bij alle drie staat de ‘d’ van DNA voor digitalisering. Een gesprek over technologie in dienst van de klant.

Meer artikelen over Nieuwe businessmodellen