Artikelen

Social impact: meer dan een marketingtool

Ondernemen met social impact is geen moetje; het zou vanzelfsprekend moeten zijn. Vier kopstukken in discussie over duurzaamheid en hoe je de markt ervan overtuigt dat sociaal ondernemen alleen maar winst oplevert – financieel én maatschappelijk.

'Geen regulering op basis van incidenten'

Private equity is typisch zo’n sector die snel ten prooi valt aan negatieve sentimenten. ‘Uitlegkunde’ is de oplossing, meent de nieuwe NVP-voorzitter Annemarie Jorritsma.

Damage controllers

Hoe ga je om met de publieke opinie en incidenten die complete sectoren zwaar aangerekend worden? De zwaargewichten aan onze discussietafel streven naast transparantie en zelfregulering ook naar eenheid binnen sectoren die zich kenmerken door diversiteit.

Veel cash, veel twijfel

Philip Houben, voorzitter van de Nederlandse Vereniging van Participatiemaatschappijen (NVP), spreekt met twee kenners van de fusie- en overnamemarkt over trends en vooruitzichten: Maurits Duynstee (ING) en Jan Louis Burggraaf (Allen & Overy).