Artikelen

'Als leider moet je van standpunt kunnen switchen'

‘Mijn taak is niet het vermijden van risico’, zegt Allegra van Hövell-Patrizi, directeur risicobeheer (en lid van de management board) van Aegon. Atypische woorden?

'Eerst gezondheid, dan de afzetmarkt'

Het overheidsstreven om het bedrijfsleven en ngo’s beter te laten samenwerken, juicht Ariette Brouwer, directeur van de internationale ontwikkelingsorganisatie Simavi, van harte toe. Tegelijkertijd ziet ze ook de valkuilen van zo’n verbintenis.

Schatbewaarders

De financiële sector ademt mee met grote maatschappelijke veranderingen en verandert ingrijpend. Hoe borg je binnen die sector met grote uitdagingen het maatschappelijk rendement en hoe kom je tot ultieme waardecreatie?

'Schik nooit voor middelmatigheid'

‘Wat je zo ‘makkelijk’ bedenkt aan de bestuurstafel heeft enorme impact.’ Susi Zijderveld, sinds kort lid van de raad van bestuur van de Nederlandse Spoorwegen, handelt steeds vanuit het besef dat ze vormgeeft aan een publieke dienstverlener. ‘En dat betekent: verantwoordelijkheid nemen.’

'Bankieren moet voelen als Googlen of Facebooken'

In de financiële sector zoeken digitale innovators de krenten in de pap. Annerie Vreugdenhil, directeur Zakelijk ING Nederland, gaat door een nieuwe manier van werken de strijd aan met non-bank competitors.

'We kunnen niet gewoon een uitzendbureau bellen'

De politiek staat onder druk en het land voert een verhitte discussie. Dankzij een recente reorganisatie houdt de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) het hoofd koel, vertelt plaatsvervangend hoofddirecteur Nanette van Schelven.

Meer artikelen over Waardecreatie