Herman Verwilst wil vertrouwen Fortis-klanten terugwinnen

Datum: 21-07-2008

Herman Verwilst wil vertrouwen Fortis-klanten terugwinnen

De nieuwe Fortis-CEO Herman Verwilst wil het vertrouwen terugwinnen van klanten en aandeelhouders. Dat zegt hij in een paginagrote advertentie in verschillende kranten. "Uw vertrouwen terugwinnen, dat is mijn eerste prioriteit als CEO van Fortis, evenals van mijn managementteam en al onze medewerkers. Ik weet dat zoiets tijd vraagt, maar ik verzeker u dat wij ons uiterste best zullen doen", aldus Verwilst.

Solide ondernemingsstrategie
De opvolger van Jean-Paul Votron stelt verder dat Fortis nog "extra stappen" kan zetten in heldere communicatie met zowel aandeelhouders als klanten. Volgens Verwilst is Fortis in het afgelopen jaar uitgegroeid tot een wereldwijd opererende onderneming, maar zijn de stevige fundamenten in de Benelux en een solide ondernemingsstrategie toch behouden gebleven.



Met de advertentie probeert Verwilst ongerustheid bij beleggers en klanten van Fortis weg te nemen. Het concern liet vorige maand onverwacht weten een kapitaalinjectie van 8,3 miljard euro nodig te hebben, terwijl lang werd volgehouden dat de zaken financieel op orde waren. De kwestie kostte oud-topman Jean-Paul Votron de kop.  Verwilst volgde hem tijdelijk op.

Speciale website
Fortis kampt met de dure overname van ABN Amro vorig jaar en de gevolgen van de wereldwijde kredietcrisis. Het aandeel Fortis is door alle onrust op de financiële markten sinds begin dit jaar al met meer dan 45 procent in waarde gedaald.


 


Om eventuele vragen van investeerders en klanten te beantwoorden, heeft Fortis een speciale website opgezet:

http://www.uwvragen.fortis.nl/nl/1470-Fortis_Vragen.html

Lees ook:



> biografie Herman Verwilst

> Fortis bespreekt kritiek aandeelhouders
> interne presentatie Fortis MeesPierson openbaar