Jan-Paul van Term

Jan-Paul van Term


Personalia

Naam: Jan-Paul van Term

Nationaliteit: Nederlandse

Is dit uw profiel en heeft u vragen, opmerkingen of wijzigingen? Neem dan contact met ons op. Contact

Loopbaan Jan-Paul van Term

  • 2016 - 2020 Partner, KPMG
  • 2003 - 2010 senior director , Quintel Strategy Consulting
  • 2001 - 2003 Partner, Business Openers
  • 1995 - 2001 projectleider , Boston Consulting Group
  • 1991 - 1994 projectmanager , Unilever

Opleiding Jan-Paul van Term

  • 2012 New Board Programm, Nyenrode Business Universiteit
  • 1996 MBA, INSEAD Business School
  • 1985 - 1991 Werktuigbouwkunde, Technische Universiteit Delft
  • 1984 - 1985 Technische bedrijfskunde, TU Eindhoven
  • 1978 - 1984 VWO, Veldeke College, Maastricht
Is dit uw profiel en heeft u vragen, opmerkingen of wijzigingen? Neem dan contact met ons op.

Overige vermeldingen

Jan-Paul van Term is zijn loopbaan begonnen bij Unilever als manager voor energieprojecten, na drie jaar stapte hij over naar The Boston Consulting Group. Hij heeft in die periode ook zijn MBA gehaald bij INSEAD in Fontainebleau, Frankrijk. Hij heeft daarna met drie partners een eigen consulting en coaching bureau opgezet en heeft zich daarna aangesloten bij Quintel Strategy Consulting, waar hij zich verder specialiseerde in de energiesector. Bij Quintel werd hij uiteindelijk Senior Director en lid van de directie. Hij was daarin onder andere verantwoordelijk voor ‘people development’.

Quintel is per 2011 opgegaan in A.T. Kearney waar Van Term nu verantwoordelijk is voor de Utility Practice in de Benelux. Daarnaast werkt hij met bedrijven in de farmaceutische en financiële sector. Zijn functionele specialisatie ligt vooral op strategie, (re)organisatie en marketing & sales.

Trivia

Jan-Paul van Term is getrouwd en heeft drie kinderen.
Zijn vrije tijd vult hij voornamelijk in met films, muziek maken en koken.

Essays door Jan-Paul van Term

Analyse ATK - MS 07 2014.JPG

Scenarioplanning voor grip op strategievorming

Scenarioplanning geeft grip op een onzekere toekomst en waardevolle inzichten bij strategievorming. In kaart brengen van onzekere ontwikkelingen met grote impact heeft de voorkeur.

analyse.JPG

Masterplan

Bedrijven en hun businessmodellen veranderen razendsnel. In dat proces is voortdurende aandacht voor strategische planning essentieel. Zeven ankerpunten waarmee organisaties kunnen anticiperen op veranderingen.

facebook