Internet, the hype (Part II)

Auteur: Mark Koster | 31-03-2006

Internet, the hype (Part II)
Als u deze weblog volgt, bent u een voorloper. U leest natuurlijk ook nog de financiële pagina's van een krant, maar steeds minder, geeft u maar toe. Papieren informatie is over een tijdje niet langer noodzakelijk voor uw dagelijkse nieuwsvoorziening.

Dat voorspel ik. En ik ben niet de enige. Peter Chernin, de nietsontziende rechterhand van Newscorp dictator Robert Murdoch, legt vandaag nog een keer in The Financial Times uit dat oude media zich snel in internetbedrijven moeten transformeren, omdat ze anders worden opgegeten door digitale roofridders als geen stijl of de scopist :-). Ook in de entertainmentindustrie kraakt het. Chernin pocht niet onterecht over het succes van Newscorp weblog myspace.com, de twee na grootste website van Amerika, in Nederland te vergelijken met de uitdijende vriendensite Hyves.

Belangrijkste criterium om te overleven. Is uw bedrijf voldoende aangesloten op de digitale snelweg? Heeft u genoeg internetklanten? KPN, de oude dame van de telecom, beseft dat al geruime tijd. Vandaag kocht de voormalige staatsmonopolist voor een onbekend bedrag 40.000 adsl klanten van Speedlinq. In 1999 zou deze kaap de Speedlinqaandeelhouders zeker 20 miljoen euro hebben opgeleverd. Tegenwoordig doen telecomovernames een stuk minder, maar toch nog altijd de helft van de waarde uit de hypetijd. Internet is terug. Niet als hype, maar als vijfde kolonne.

Wat vond u van het artikel? Stem / Waardeer:



Score 0 | 0 Waarderingen

White collars working blue

Van knelpunt in uw operationeel proces naar meetbaar en blijvend resultaat? Kijk hoe First Consulting dit samen met uw medewerkers aanpakt. >> Bekijk filmpje

Meer opinie