Marketeer: durf je intuïtie te volgen!
Al decennia-, zo niet eeuwenlang wordt ons dus afgeleerd om te vertrouwen op onze intuïtie. Maar het leuke is: intuïtie wordt genetisch niet "uit-geëvolueerd". We hebben het nog steeds! En, zonder uitzondering: iedereen heeft ‘t! Da's mooi, want een van de belangrijkste competenties van een marketeer is: creativiteit. In de betekenis van out-of-the-box kunnen en durven denken.
En kunnen en durven voelen.
Marketing doe je namelijk op gevoel en niet op een Excel-sheet. Dus marketeer: voor echt (ver)nieuwe(nde) marketing zouden jij en je organisatie weer eens op intuïtie moeten durven vertrouwen. Het zal even wennen zijn en het vergt inderdaad de nodige ‘guts' om de zoveelste analyse uit dat (veilige) marktonderzoek naast je neer te leggen en te kiezen voor je (onbewijsbare) goede gevoel. Het zou al 'n mooi begin zijn als we daardoor nooit meer aan hoeven te zappen tegen TV-commercials met zingende WC-potten, pratende scheermesjes en dansende afwasborstels!
Lees ook:
> Topmanager in deeltijd
> Volg je instinct en je kunt de top halen
> Biografie Jan Marijne