Topbestuurder surft er lustig op los
De topbestuurders gebruiken het medium vooral voor communicatie: 96 procent van de ondervraagden gebruiken e-mail zakelijk; 95 procent ook voor privé. Daarna komen ‘zoeken' (Google en andere zoekmachines (94 %)), internetbankieren (89 %) en het doen van aankopen op internet (84 %). De bestuurders gebruiken het medium ook om concurrenten te bespioneren: driekwart bekijkt regelmatig de homepages van bedrijven.
Weinig sociale netwerksites
Heel wat minder bekend zijn de topbestuurders met de sociale kanten van internet. Zo bezoekt minder dan de helft van de ondervraagde bestuurders regelmatig een netwerksite als LinkedIn of Facebook (46 %), leest een derde weblogs (33 %) en onderhoudt nog geen 6 procent een eigen weblog. Opmerkelijk is wel weer dat 17 procent gebruik maakt van MSN en iets meer (20 %) van Skype of internetbellen. Een op de tien gaat regelmatig op het net de strijd aan met monsters en draken in een internetgame.
Lees ook:
> Bellen en surfen op werk: geen probleem
> Het sociale web
> Michel van der Bel, Microsoft "zonder weblog mis je veel"