Haico Meijerink
CEO bij Drukwerkdeal.nl
Personalia
Naam: Haico Meijerink
Nationaliteit: Nederlandse
Huidige functies Haico Meijerink
- 2016 - heden CEO, Drukwerkdeal.nl
- 2016 - heden Commissaris, Sportbedrijf Deventer
- 2007 - heden Lid raad van advies, LIME Search & Connection
Loopbaan Haico Meijerink
- 2011 - 2015 CEO, Sandd
- 2005 - 2011 Directeur Sales & Marketing Europa, Wolters Kluwer
- 1996 - 2005 Managing director, Cisco Systems
- 1991 - 1996 Europees logistiek manager, Apple Computer
- 1986 - 1991 Verificateur bij Ministerie van Financiën, Nederlandse Staat
- Interviewer, Management Scope
- Voorzitter, Fundraising Rotary Deventer IJssel
- Lid, European Leadership Platform
Opleiding Haico Meijerink
- Opleidingsinstituut Financiën , Rijksbelastingacademie
- Executive MBA , INSEAD Business School
Overige vermeldingen
Haico Meijerink was tot 1 september 2011 werkzaam als Directeur Sales & Marketing Europa bij uitgever Wolters Kluwer.
Thans is Meijerink werkzaam bij Postbedrijf Sandd, waar hij topman Gert-Jan Morsink opvolgde. Postbedrijf Sandd, met zo’n 15.000 medewerkers, verwerkt jaarlijks rond de 650 miljoen poststukken. Het hoofdkantoor is gevestigd in Apeldoorn.
Meijerink begon zijn carrière bij Apple Europe, waar hij diverse functies heeft bekleed binnen de Europese logistieke organisatie.
In 1996 maakte Haico Meijerink de overstap naar Cisco Systems. Ruim negen jaar vervulde hij verschillende senior managementrollen, waaronder als managing director.
Vanuit zijn functie Senior Director voor EMEA Sales Operations bij Cisco vertrok Meijerink naar Wolters Kluwer.
Trivia
Haico Meijerink is getrouwd en heeft drie kinderen. Zijn hobby's zijn golf, tennis en hardlopen. Meijerink is woonachtig te Deventer.
Haico Meijerink heeft een bijzondere band met de voetbalclub Go Ahead Eagles. Daar was hij tot 2009 lid van de Raad van Commissarissen.
Essays door Haico Meijerink
De klant zoekt het zelf wel uit
Consumenten willen zelf bepalen hoe en met wie ze zakendoen. Daardoor lijken ze als prospect steeds minder bereikbaar. Moeten bedrijven die willen groeien een andere draai geven aan marketing?
Consumenten willen zelf bepalen hoe en met wie ze zakendoen. Daardoor lijken ze als prospect steeds minder bereikbaar. Moeten bedrijven die willen groeien een andere draai geven aan marketing?