Huidige functies Maria de Kleijn
- 2021 - heden Partner, Kearney
Loopbaan Maria de Kleijn
- 2020 - 2021 Senior principal, Kearney
- 2017 - 2020 SVP analytical services, Elsevier
- 2015 - 2017 Director of analysis, Vattenfall N.V.
- 2014 - 2015 Director business development, Vattenfall N.V.
- 2011 - 2013 Manager asset performance monitoring & reporting, Vattenfall N.V.
- 2008 - 2011 Sustainability manager, Vattenfall N.V.
- 2006 - 2008 Projectmanager, Nederlandse Mededingingsautoriteit
- 2003 - 2006 Associate, McKinsey & Company
- 2000 - 2002 Fellow, McKinsey & Company
Opleiding Maria de Kleijn
- 1994 - 2000 Natuurkunde, Technische Universiteit Delft
Essays door Maria de Kleijn
Bestuurders denken nu al na over post-corona periode
In de eerste week van april ondervroegen managementadviesbureau Kearney en Management Scope een aantal lezers over de impact van de coronacrisis op hun organisatie. Maria de Kleijn en Marc-Jan Reumers, senior principal van en partner bij Kearney, presenteerden vrijdag 17 april de onderzoeksresultaten via een webinar, waarna deelnemers konden reageren. Een korte impressie.
In de eerste week van april ondervroegen managementadviesbureau Kearney en Management Scope een aantal lezers over de impact van de coronacrisis op hun organisatie. Maria de Kleijn en Marc-Jan Reumers, senior principal van en partner bij Kearney, presenteerden vrijdag 17 april de onderzoeksresultaten via een webinar, waarna deelnemers konden reageren. Een korte impressie.
COVID-19: komt de economische klap in de herfst?
Veel Nederlandse bedrijven kunnen binnen zes maanden liquiditeitsproblemen verwachten als gevolg van de coronacrisis, zo blijkt uit een survey van Management Scope en managementadviesbureau Kearney. De omzetverwachtingen zijn overwegend negatief, terwijl er in veel gevallen juist méér werk wordt verzet en de effectiviteit van ondernemingen onder druk staat. Successen worden er ook geboekt: de langverwachte overgang naar digitaal blijkt, nu het moet, verrassend snel te kunnen. Bedrijven denken daarnaast al na over marktkansen voor de periode na de crisis.
Veel Nederlandse bedrijven kunnen binnen zes maanden liquiditeitsproblemen verwachten als gevolg van de coronacrisis, zo blijkt uit een survey van Management Scope en managementadviesbureau Kearney. De omzetverwachtingen zijn overwegend negatief, terwijl er in veel gevallen juist méér werk wordt verzet en de effectiviteit van ondernemingen onder druk staat. Successen worden er ook geboekt: de langverwachte overgang naar digitaal blijkt, nu het moet, verrassend snel te kunnen. Bedrijven denken daarnaast al na over marktkansen voor de periode na de crisis.