Artikelen

Robin Clements van VodafoneZiggo zoekt steeds proactievere oplossingen

Veel servicemogelijkheden bieden is mooi, maar VodafoneZiggo’s executive director customer operations Robin Clements streeft een hoger doel na: ‘We moeten  toe naar een dienstverlening die zo simpel is dat je als klant helemaal geen hulp nodig hebt.’  Onder de noemer GigaNet, het krachtige netwerk van Vodafone en Ziggo, investeert het telecombedrijf jaarlijks honderden miljoenen in een stabiel en innovatief netwerk. Nooit eerder heeft het verbinden van mensen via het vaste- en mobiele netwerk zoveel betekenis gehad als op dit moment tijdens de coronacrisis. Deze crisis gaat lang duren, en vergt een continu balanceren tussen aan de ene kant zorgen voor een optimale veiligheid voor alle medewerkers en aan de andere kant zorgen dat heel Nederland volledig bereikbaar blijft; met topprioriteit voor ziekenhuizen, de brandweer en andere nooddiensten. Dat lukt de aanbieder van vaste, mobiele en geïntegreerde communicatie- en entertainmentdiensten tot nu toe goed. De waarderingscijfers zijn dan ook flink gestegen, constateert Robin Clements.  

Mike Janse (DLL) over het standaardiseren van IT en processen

De internationale vendor finance organisatie DLL, actief in meer dan 30 landen, geeft veel vrijheid aan lokale collega’s bij het inrichten van processen en IT- platformen. Coo Mike Janse zet in op digitalisering en standaardiseren. ‘Onze werkwijze heeft ons veel rendement opgeleverd, maar heeft ook geleid tot  een spaghetti van lokale IT-systemen.’ 

Ton van der Linden (Achmea): 'Het ordenen van onze IT was een lastige fase'

Veel concerns hikken ertegenaan: ze willen technologie inzetten om de business optimaal te ondersteunen, maar om dat voor elkaar te krijgen moet er een kluwen ‘IT-spaghetti’ ontward worden – en dat kost veel inspanning. Toch loont het de moeite er voortvarend mee aan de slag te gaan, zegt Achmea-cio Ton van der Linden. ‘Je moet er doorheen. Daarna kunnen collega’s in IT en in de business in dezelfde cadans met elkaar optrekken.’

IPsoft verandert met robotica de dynamiek op de werkvloer

Nu robotica volwassen is geworden, verandert de dynamiek op de werkvloer. Chetan Dube en Mark Boelhouwer van IT-bedrijf IPsoft vertellen over Amelia, een virtuele assisent die menselijke taal en emoties begrijpt en werknemers verlost van repeterende standaardtaken. ‘Bedrijven bewegen  toe naar een hybride personeelsbestand.’

Sophie Bechu (Philips): 'De klant hoort in alles centraal te staan'

De duidelijke why van Philips in combinatie met een glasheldere purpose – met medische apparaten en oplossingen de wereld een stukje beter maken – spreekt coo Sophie Bechu erg aan. ‘Zaken als productie, levering en services hebben grote impact op dit doel. Alles wat wij doen, is gericht op de klant.’

Meer artikelen over De agenda van de COO

facebook