Artikelen

Roel van Neerbos (FrieslandCampina): 'Standaardiseren voor snelheid'

Bij zijn aantreden bij FrieslandCampina Consumer Dairy viel het Roel van Neerbos op dat het zuivelconcern te veel naar binnen was gericht. Hij zette de klant weer centraal en voerde het tempo op: ‘De snelheid moet erin blijven.’

APG-bestuurslid Wim Henk Steenpoorte: 'Ik wil dat iedereen zijn pensioen in de broekzak heeft'

Als lid van de raad van bestuur van pensioenuitvoerder APG wil Wim Henk Steenpoorte zeker niet knabbelen aan het principe van solidariteit. Wél wil hij meer nadruk leggen op de lange termijn, kostenefficiëntie en de kansen die technolgie biedt. ‘Instant access, de klant volledig in control, daar wil ik naartoe.’

Ellen van Essen (Vodafone) over het nieuwe shared service center

Boards moeten meebewegen met de snelle ontwikkeling die het shared service center doormaakt: standaardwerk en schaalvergroting zijn niet langer de crux. Ellen van Essen, global head Vodafone Shared Services: ‘Het shared service center van vroeger herken je niet meer terug.’

Bouke Hoving vormde KPN om tot klantgerichte organisatie

Telecombedrijf KPN verlegde in de afgelopen jaren met een intens vereenvoudigingsprogramma de focus van een productgerichte naar een klantgerichte organisatie. Verregaande digitalisering bleek cruciaal. Cio Bouke Hoving: ‘We hadden de luxe dat de onderneming in zwaar weer verkeerde, we moesten wel.’

facebook