Artikelen

Erik-Jan Gelink over zijn grootste (digitale) uitdagingen bij Transavia

In zijn rol als commercieel directeur bij Transavia helpt Erik-Jan Gelink de tweede luchtvaartmaatschappij van Nederland richting een succesvolle digitale toekomst te taxiën. Dat lukt volgens hem alleen als alle echelons het samen doen. ‘Ik ben geen baas die boven op de rots zit en het team laat werken. Zo zit ik niet in elkaar.’

Bart Leurs (Rabobank): 'Hoe we met data omgaan is onderscheidend'

In de relatie tussen klant en Rabobank heeft het eerste gesprek op een lokaal kantoor vaak plaatsgemaakt voor het contact via een app. De omschakeling naar een datagedreven organisatie en een full agileorganisatiemodel is in handen van chief digital transformation officer Bart Leurs: ‘Digitaal is het nieuwe normaal.’

Roel van Neerbos (FrieslandCampina): 'Standaardiseren voor snelheid'

Bij zijn aantreden bij FrieslandCampina Consumer Dairy viel het Roel van Neerbos op dat het zuivelconcern te veel naar binnen was gericht. Hij zette de klant weer centraal en voerde het tempo op: ‘De snelheid moet erin blijven.’

APG-bestuurslid Wim Henk Steenpoorte: 'Ik wil dat iedereen zijn pensioen in de broekzak heeft'

Als lid van de raad van bestuur van pensioenuitvoerder APG wil Wim Henk Steenpoorte zeker niet knabbelen aan het principe van solidariteit. Wél wil hij meer nadruk leggen op de lange termijn, kostenefficiëntie en de kansen die technolgie biedt. ‘Instant access, de klant volledig in control, daar wil ik naartoe.’

Ellen van Essen (Vodafone) over het nieuwe shared service center

Boards moeten meebewegen met de snelle ontwikkeling die het shared service center doormaakt: standaardwerk en schaalvergroting zijn niet langer de crux. Ellen van Essen, global head Vodafone Shared Services: ‘Het shared service center van vroeger herken je niet meer terug.’

facebook