Artikelen

Ellen van Essen (Vodafone) over het nieuwe shared service center

Boards moeten meebewegen met de snelle ontwikkeling die het shared service center doormaakt: standaardwerk en schaalvergroting zijn niet langer de crux. Ellen van Essen, global head Vodafone Shared Services: ‘Het shared service center van vroeger herken je niet meer terug.’

Bouke Hoving vormde KPN om tot klantgerichte organisatie

Telecombedrijf KPN verlegde in de afgelopen jaren met een intens vereenvoudigingsprogramma de focus van een productgerichte naar een klantgerichte organisatie. Verregaande digitalisering bleek cruciaal. Cio Bouke Hoving: ‘We hadden de luxe dat de onderneming in zwaar weer verkeerde, we moesten wel.’

Karin Bergstein, Arjen Dorland en Lard Friese bekijken innovatie door een andere bril

We moeten technologie begrijpen om voldoende tegengas te kunnen geven aan de neiging innovatie steeds weer aan te vliegen vanuit diezelfde technologie, aldus twee ervaren bestuurders en dito commissaris aan deze rondetafel over transformatie in de bestuurskamer. ‘Luisteren en nieuwsgierigheid zijn kerncompetenties.’