Artikelen

Digicommissaris Aloys Kregting bestrijdt naïviteit: 'De digitalisering loopt wél zo'n vaart'

Aloys Kregting, cio van verfconcern AkzoNobel en in digitale zaken gespecialiseerd commissaris, verkondigt een digi-evangelie dat niet iedereen aanspreekt. ‘Commissarissen zeggen allemaal dat hun bedrijf echt heel anders is, of dat wat ik zeg voor iedereen geldt – maar níet voor hun sector.’

Pieter Duisenberg over samenwerken en verbinding in de academische wereld

Na vijf jaar in de Tweede Kamer stapte Pieter Duisenberg (VVD) ruim een jaar geleden over naar de academische wereld. Als voorzitter van onderwijskoepel VSNU probeert hij Nederlandse universiteiten in de wereldtop te houden én samenwerking tussen instellingen te stimuleren. ‘De ramen moeten naar beide kanten open.’

Elsbeth Janmaat, Frederieke Leeflang en Jurgen van Weegen over de people-agenda

Bedrijven staan voor de vraag met welke mensen zij toekomstbestendig zijn. Tot welke gesprekken leidt dat in de bestuurskamer tussen ceo, chro en commissarissen? ‘Toekomstige personeelsontwikkeling is nog niet top of mind.’

Marjan van Loon (Shell) over leiderschap tijdens de energietransitie

De energietransitie vraagt ook om een transformatie van Shell Nederland: het moet duurzamer en in open dialoog met de samenleving, aldus president-directeur Marjan van Loon. Het managen van relaties met een brede kring stakeholders is minstens zo ingewikkeld als de technologische uitdaging: ‘We zijn nog niet handig genoeg in het vertellen van onze boodschap.’

Roger Loo van Kraft Heinz wil winnen

Roger Loo, managing director van voedingsconcern Kraft Heinz, werd aangetrokken door de bedrijfscultuur van het concern: grote dromen, lef, snelheid, korte lijntjes en talent boven ervaring.
 

facebook