Artikelen

Robert Otto (Achmea) over trial and error

Verzekeraar Achmea wil niet langer alleen achteraf schade vergoeden, maar zich ontwikkelen tot dienstverlener die preventie bevordert. Partnerships en investeringen in uiteenlopende initiatieven helpen daarbij. Behalve commerciële uitdagingen brengt dat ook risico’s met zich mee. Robert Otto, lid van de raad van bestuur: ‘Die moet je niet proberen van tevoren dicht te timmeren.’

Hans Valk (ceo Quby) over Toon

Quby-ceo Hans Valk zocht en vond in zijn Enecotijd de ideale manier om de loyaliteit van klanten te vergroten: de slimme thermostaat Toon, een klein kastje dat grote commerciële kansen biedt. Toon begon als apparaat, maar is inmiddels een platform waarop steeds meer partijen zich aansluiten om elkaar zo te versterken. ‘Ik geloof niet in exclusiviteit.’

Interview met Edwin Prinsen, managing director Cisco Nederland

Technologiegigant Cisco helpt anderen te transformeren, maar verandert zelf ook. Het bedrijf komt met steeds meer nieuwe technologie. Managing director Edwin Prinsen: ‘Het gaat steeds meer om services in plaats van producten.’

Ceo Tjeerd Jegen over de metamorfose van Hema

De Hema-ceo heeft flink vernieuwd en zit in op verdere internationalisering. Hema-tompoezen in Abu Dhabi? Zeker niet ondenkbaar. 

Jan-Willem Roest (PayPal) over betalen 2.0

De general manager van PayPal Benelux doet er alles aan terrein te veroveren op zijn grootste concurrent.

Meer artikelen over Nieuwe businessmodellen