TMG topman Van Campenhout zet hoog in op dochter Hyves

TMG topman Van Campenhout zet hoog in op dochter Hyves

07-12-2011 TMG topman Herman van Campenhout richt zijn pijlen op het dochterbedrijf Hyves, dat mogelijk een voortrekkersrol gaat spelen binnen de digitale ambities van het mediaconcern.

Dat blijkt uit de nieuwe strategie die TMG topman Herman van Campenhout woensdagmorgen bekend heeft gemaakt.

Printmedia
TMG wil zo snel mogelijk minder afhankelijk worden van printmedia, waarvan de opbrengsten momenteel structureel krimpen.

TMG
Het moederbedrijf van ondermeer Telegraaf, Hyves en Sky Radio meldt 300 miljoen euro te hebben gereserveerd voor overnames in met name de online-, social media- en de e-commerce sector.

Herman van Campenhout
‘In 2016 is slechts een derde van de operationele winst afkomstig uit printactiviteiten’, aldus CEO Herman van Campenhout.

Hyves
Ondanks de tegenvallende prestaties van social netwerksite Hyves, verwacht TMG de komende jaren meer inkomsten te genereren met digitale abonnementen en betaalde apps.

Een jaar geleden nam TMG social netwerksite Hyves over voor een bedrag van 43 miljoen euro.

Concurrent Facebook
Hyves ondervindt al enige tijd grote concurrentie van social netwerksite Facebook. Sinds januari is het aantal Hyves-paginabezoeken gedaald van 200 miljoen tot minder dan 150 miljoen.

Lees ook:
> CV Herman van Campenhout
> Herman van Campenhout officieel CEO Telegraaf Media Groep
> Raad van Bestuur TMG

Blijf op de hoogte van wisselingen en trends in de boardroom.

Ontvang elke dinsdag en donderdag onze nieuwsbrief.

Nee bedankt
facebook