Technologische ratrace

14-03-2016 | Interviewer: Mark Boelhouwer | Auteur: Marike van Zanten | Beeld: Erik van der Burgt

Technologische ratrace

De grafimedia-industrie maakt een technologische revolutie door. De broers Herman en Hugo Verlind van familiebedrijf Zalsman benen de ontwikkelingen goed bij, maar zijn op hun qui vive. ‘Misschien gaat het straks nog harder dan we kunnen voorzien.’

Het rood-blauw-gouden schild met het predicaat ‘Hofleverancier’ hangt op een prominente plek bij de ingang van het hoofdkantoor van Zalsman. Het grafische bedrijf ontving het predicaat bij het 150-jarig bestaan in 2007. De broers Hugo en Herman Verlind zijn zichtbaar trots op de koninklijke status van het bedrijf, dat ze in 2004 van hun vader overnamen. Het bedrijf werd in 1857 opgericht door Gerhardus Philippus Zalsman. Diens zoon verkocht het bedrijf aan de externe bedrijfsleider, die het in 1967 weer aan vader Verlind verkocht. Het bedrijf is nu dus opnieuw een familiebedrijf, van wie Herman en Hugo de tweede generatie vormen.



Lees verder op werktrends.nl

Wat vond u van het artikel? Stem / Waardeer:



Score 5 | 1 Waardering

Herman Verlind

Functies Herman Verlind


- Directeur en eigenaar Zalsman
- Mede-eigenaar Schrijen Lippertz Limburg
- Eignaar Mercurius Art Productions
- Eigenaar Zalsman Kampen - IMPact Sociale Media
- Directeur en eigenaar Zalsman Zwolle

Hugo Verlind

Functies Hugo Verlind


- Directeur en eigenaar Zalsman
- Eigenaar IMpact Sociale Media B.V.

White collars working blue

Van knelpunt in uw operationeel proces naar meetbaar en blijvend resultaat? Kijk hoe First Consulting dit samen met uw medewerkers aanpakt. >> Bekijk filmpje

Mark Boelhouwer

Functies Mark Boelhouwer


- Geen recente functie bekend bij de redactie

Meer interviews