Nieuwe ceo FrieslandCampina

Nieuwe ceo FrieslandCampina

17-03-2023 Jan Derck van Karnebeek is benoemd tot nieuwe ceo van FrieslandCampina. Hij zal in dienst treden vanaf 1 juni en vervangt Hein Schumacher die ceo van Unilever wordt en FrieslandCampina per 1 mei zal verlaten.

Jan Derck van Karnebeek is momenteel ceo van GreenV. Bijna zijn gehele loopbaan bracht hij door bij Heineken. Hij bekleedde diverse commerciële rollen in Nederland, Slowakije en Hongkong/China, was algemeen directeur van 2001-2005, General Manager van 2006-2009 in Bulgarije, Directeur in Romenië van 2009-2011, president Regio Centraal- en Oost-Europa van 2012-2015 en cco van 2015-2021. Daarnaast was hij ook lid van het executive team in Amsterdam.

Sybren Attema, voorzitter van de raad van commissarissen van Koninklijke FrieslandCampina: “We zijn verheugd Jan Derck van Karnebeek te verwelkomen als onze nieuwe ceo. Jan Derck is een leider met een uitstekende staat van dienst in het realiseren van groei bij diverse bedrijven, in Nederland en internationaal, zowel in ‘business-to-consumer’ als in ‘business-to-business’ omgevingen. Hij is een zeer ervaren manager op het gebied van consumentenproducten met een sterke focus op waardecreatie voor het bedrijf en zijn eigenaren, altijd met een scherp oog voor de belangen van alle stakeholders. Jan Derck gelooft in ondernemen met purpose waarbij ‘people, planet & profit’ centraal staan. Hij staat bekend als een teamspeler die de lat hoog legt voor zichzelf en anderen en tegelijkertijd een omgeving van vertrouwen, zelfverzekerdheid en verantwoordelijkheid creëert. De raad van commissarissen kijkt ernaar uit om samen met Jan Derck het volgende, succesvolle hoofdstuk in de 150-jarige geschiedenis van FrieslandCampina vorm te geven.”

Jan Derck van Karnebeek: “Ik ben vereerd om de nieuwe ceo van FrieslandCampina te worden. Wat me enorm aantrekt in FrieslandCampina is dat het een modern consumentenproductenbedrijf is – met gedreven medewerkers, voedzame producten en ingrediënten en sterke consumenten- en B2B-merken die in meer dan 100 landen op de markt zijn – en dat combineert met de rijke geschiedenis en de no-nonsense, handen uit de mouwen-mentaliteit van de coöperatie. De leden-melkveehouders van FrieslandCampina waren al ‘purpose-gedreven’ voordat dit woord überhaupt bestond en hebben altijd laten zien dat ze de veranderende behoeften en verwachtingen van de consument en maatschappij ter harte nemen terwijl ze tegelijkertijd als goede beheerders zorgvuldig voor hun dieren, land en boerderij zorgen voor de volgende generatie. Ik kijk ernaar uit om samen met de medewerkers en leden-melkveehouders van FrieslandCampina verder te werken aan de groei en toekomstbestendigheid van deze mooie onderneming en coöperatie.”

Blijf op de hoogte van wisselingen en trends in de boardroom.

Ontvang elke dinsdag en donderdag onze nieuwsbrief.

Nee bedankt
facebook