Azerion

Hier vindt u informatie over Azerion en zijn functionarissen.

  • Beurscode: AZRN (Smallcap)
  • Azerion heeft zo’n 1000 werknemers in 18 landen
  • Azerion werd opgericht in 2014

Over Azerion

Azerion is een Nederlands gamebedrijf dat in februari 2022 aan de Amsterdamse beurs noteerde via een spac-constructie. Op 21 maart 2022 promoveerde het bedrijf naar de SmallCap.

Azerion werd in 2014 opgericht door twee Turks-Nederlandse ondernemers: Atilla Aytekin en Umut Akpinar. In de begindagen had het bedrijf een sterke focus op zogeheten social en casual games. Azerion beheert zo’n 16.000 online spellen, die vaak gratis zijn en waarbij reclame het verdienmodel is. Ook hebben ze game-licenties voor onder andere Nijntje en Hello Kitty in bezit. De computerspelontwikkelaar nam in 2019 de mobiele tak van computerspelbedrijf Spil games over, om in 2020 het gehele bedrijf over te nemen. Ook zijn ze bekend van Hyves Games. Naast de spellen levert Azerion ook oplossingen voor geautomatiseerde in- en verkoop van online reclame, bijvoorbeeld de tools voor het veilen en bepalen van welke advertenties zichtbaar worden op websites en in apps. Deze adtech-activiteiten kregen een steeds sterkere focus en omvatten inmiddels zo’n tachtig procent van de omzet.

Over Azerion

Azerion is een Nederlands gamebedrijf dat in februari 2022 aan de Amsterdamse beurs noteerde via een spac-constructie. Op 21 maart 2022 promoveerde het bedrijf naar de SmallCap.

Azerion werd in 2014 opgericht door twee Turks-Nederlandse ondernemers: Atilla Aytekin en Umut Akpinar. In de begindagen had het bedrijf een sterke focus op zogeheten social en casual games. Azerion beheert zo’n 16.000 online spellen, die vaak gratis zijn en waarbij reclame het verdienmodel is. Ook hebben ze game-licenties voor onder andere Nijntje en Hello Kitty in bezit. De computerspelontwikkelaar nam in 2019 de mobiele tak van computerspelbedrijf Spil games over, om in 2020 het gehele bedrijf over te nemen. Ook zijn ze bekend van Hyves Games. Naast de spellen levert Azerion ook oplossingen voor geautomatiseerde in- en verkoop van online reclame, bijvoorbeeld de tools voor het veilen en bepalen van welke advertenties zichtbaar worden op websites en in apps. Deze adtech-activiteiten kregen een steeds sterkere focus en omvatten inmiddels zo’n tachtig procent van de omzet.

Bestuurders Azerion in het nieuws

facebook