CM.com

Hier vindt u informatie over CM.com en zijn functionarissen.

  • Beurscode: CMCOM (Smallcap)
  • Het hoofdkantoor van CM.com bevindt zich in Breda, Noord-Brabant
  • Jeroen van Glabbeek en Gilbert Gooijers hebben het bedrijf in 1999 opgericht
  • Het bedrijf heeft sinds februari 2020 een notering aan de Euronext Amsterdam

Over CM.com

CM.com biedt een platform om bedrijven met mensen en mensen met bedrijven te verbinden. Dit doet CM.com in de vorm van conversational commerce via messaging kanalen, een customer data platform, interactieve voice oplossingen en innovatieve betaalmethoden. CM.com biedt de mogelijkheid klantgerichte gesprekken te voeren op ieder mobiel apparaat. De visie van CM.com is dat alle communicatie naar mobiel zal verschuiven, waardoor het bedrijf voortdurend bezig is met de toekomst van conversational commerce. Inmiddels heeft CM.com talloze bedrijven als klant waaronder Takeaway, Albert Heijn en BMW.

In oktober 2019 wilde het bedrijf naar de Nederlandse beurs, maar besloot dat uiteindelijk niet te doen. CM.com besloot de biedingsperiode te verlengen. In februari 2020 ging het bedrijf toch naar de beurs na een fusie met investeringsmaatschappij Dutch Star Companies One (DSCO).

De geschiedenis van CM.com

Het verhaal van CM.com begint in Breda in 1999, wanneer Gilbert Gooijers  en Jeroen van Glabbeek, de oprichters van het bedrijf, beginnen met het versturen van sms’jes voor lokale discotheken. Het blijkt een sympathiekere en directere manier van communiceren dan het uitdelen van flyers of ophangen van posters. Ze starten het bedrijf onder de naam Club Message (waar CM de afkorting van is) en introduceren het versturen van sms berichten naar groepen. Waar het bedrijf in de begintijd berichten verstuurde om bezoekers van discotheken te informeren over gast-DJ’s, wedstrijden en kortingen, doet het inmiddels meer dan enkel berichten versturen. Zo facciliteren ze het stemmen via sms bij televisieshows, verzorgt het via eigen platform diensten rond betalingen en ticketverkoop voor festivals en evenementen. Ook overheden die met burgers communiceren via DigiD-codes werken met de technologie van CM.com. Het bedrijf heeft grote klanten als Thuisbezorgd.nl, IKEA, ING, Société Générale en Albert Heijn.

Organisatiestructuur van CM.com
In februari 2020 ging CM.com naar de beurs na een fusie met Dutch Star Companies One. Hierbij werd een raad van bestuur en raad van commissarissen gevormd. Het bestuur van CM.com bestaat uit drie uitvoerende bestuurders, waaronder de twee oprichters. De raad van commissarissen bestaat uit zes leden, die toezicht houden op het bestuur.

Over CM.com

CM.com biedt een platform om bedrijven met mensen en mensen met bedrijven te verbinden. Dit doet CM.com in de vorm van conversational commerce via messaging kanalen, een customer data platform, interactieve voice oplossingen en innovatieve betaalmethoden. CM.com biedt de mogelijkheid klantgerichte gesprekken te voeren op ieder mobiel apparaat. De visie van CM.com is dat alle communicatie naar mobiel zal verschuiven, waardoor het bedrijf voortdurend bezig is met de toekomst van conversational commerce. Inmiddels heeft CM.com talloze bedrijven als klant waaronder Takeaway, Albert Heijn en BMW.

In oktober 2019 wilde het bedrijf naar de Nederlandse beurs, maar besloot dat uiteindelijk niet te doen. CM.com besloot de biedingsperiode te verlengen. In februari 2020 ging het bedrijf toch naar de beurs na een fusie met investeringsmaatschappij Dutch Star Companies One (DSCO).

De geschiedenis van CM.com

Het verhaal van CM.com begint in Breda in 1999, wanneer Gilbert Gooijers  en Jeroen van Glabbeek, de oprichters van het bedrijf, beginnen met het versturen van sms’jes voor lokale discotheken. Het blijkt een sympathiekere en directere manier van communiceren dan het uitdelen van flyers of ophangen van posters. Ze starten het bedrijf onder de naam Club Message (waar CM de afkorting van is) en introduceren het versturen van sms berichten naar groepen. Waar het bedrijf in de begintijd berichten verstuurde om bezoekers van discotheken te informeren over gast-DJ’s, wedstrijden en kortingen, doet het inmiddels meer dan enkel berichten versturen. Zo facciliteren ze het stemmen via sms bij televisieshows, verzorgt het via eigen platform diensten rond betalingen en ticketverkoop voor festivals en evenementen. Ook overheden die met burgers communiceren via DigiD-codes werken met de technologie van CM.com. Het bedrijf heeft grote klanten als Thuisbezorgd.nl, IKEA, ING, Société Générale en Albert Heijn.

Organisatiestructuur van CM.com
In februari 2020 ging CM.com naar de beurs na een fusie met Dutch Star Companies One. Hierbij werd een raad van bestuur en raad van commissarissen gevormd. Het bestuur van CM.com bestaat uit drie uitvoerende bestuurders, waaronder de twee oprichters. De raad van commissarissen bestaat uit zes leden, die toezicht houden op het bestuur.

Bestuurders CM.com in het nieuws

facebook

ManagementScope.nl gebruikt cookies

Voorkeuren

Basis

Basis cookies:
Scope Business Media anonimiseert de data van personen die op de site terechtkomen. Hierdoor heeft managementscope.nl nauwelijks persoonlijke data van onze websitebezoekers in beheer en mogen wij selecte datapunten verzamelen die geenszins aan u als persoon te koppelen vallen. Onder noodzakelijke cookies vallen alle datapunten die Scope Business Media gerechtigd is om te plaatsen zonder expliciete toestemming van de bezoeker. Dit betreft enkel volledig geanonimiseerde data die noodzakelijk is voor het functioneren van de site.

Compleet (aanbevolen)

Overige cookies, bij het kiezen voor ‘compleet’:
Onder de noemer ‘Overige cookies’ vallen cookies waarvoor wij expliciet toestemming van u nodig hebben. Hieronder vallen bijvoorbeeld onze marketing cookies die wij tevens volledig anonimiseren. Deze cookies zijn echter wel essentieel voor Scope Business Media, om ervoor te zorgen dat managementscope.nl kan blijven voortbestaan als site.

Cookie- en privacyverklaring