DSM wordt specialist

DSM wordt specialist

05-07-2007 DSM versterkt met de overname van cosmetica-specialist Pentapharm zijn positie in de cosmeticabranche. Voormalig CEO van DSM, Peter Elverding, gaf in een interview met Management Scope vorig jaar al aan dat DSM specialistischer wilde worden.

DSM nam zich in 2005 voor zich meer op specialty-producten (life science-producten en hoogwaardige materialen) te richten waarmee de onderneming stabielere en hogere bedrijfsresultaten heeft gerealiseerd. Het bedrijf wilde zich met name richten op versnelde winstgevende en innovatieve groei. Peter Elverding noemde het een uitdaging voor een technologisch bedrijf als DSM om de omslag te maken van een technologie gedreven innovatie naar een markt gedreven innovatie. Om die ommekeer te kunnen realiseren, hebben ze officieel een CIO aangesteld die dit proces in goede banen moet leiden.

Lees hier het interview met Peter Elverding in Management Scope

Het innovatieve Pentapharm is wereldleider op het gebied van de ontwikkeling en productie van werkzame bestanddelen en systeemoplossingen voor de cosmetica-industrie en is tevens actief in nichemarkten op het gebied van geneesmiddelen en diagnostica. Als producent van werkzame bestanddelen voor zelfbruinende, figuurcorrigerende en blekende producten bezit het bedrijf veel patenten.

Blijf op de hoogte van wisselingen en trends in de boardroom.

Ontvang elke dinsdag en donderdag onze nieuwsbrief.

Nee bedankt
facebook