Ingenieursadviesbureau Royal HaskoningDHV verkeert in een digitale transformatie. Die noopt verschillende bloedgroepen binnen het concern tot nauwe samenwerking. Vanzelf gaat dat niet: ingenieurs hebben immers een andere achtergrond dan softwareprogrammeurs. Maar het levert vooral veel op: ‘Digitalisering leidt tot stabiliteit in de bedrijfsvoering.’
Lees verderDe nieuwste generatie mobiel internet stelt telecombedrijf KPN in staat slimme, soms futuristisch aandoende diensten te ontwikkelen voor de zakelijke markt. Tegelijkertijd transformeert KPN zelf tot volledig digitaal concern. Chief technology & digital officer Babak Fouladi: ‘Dat is een uitdaging met onze lange historie als niet-digitale telecommaatschappij.’
In De Raad buigt een zorgvuldig samengesteld team topexperts zich over een belangrijk boardroomthema. Met welke inzichten, suggesties en waarschuwingen van De Raad kan de boardroom zijn voordeel doen? Deze keer: de impact van artificial intelligence (ai). Ingewikkeld? ‘Laten we ai niet magischer maken dan het is.’
De nieuwste generatie mobiel internet stelt telecombedrijf KPN in staat slimme, soms futuristisch aandoende diensten te ontwikkelen voor de zakelijke markt. Tegelijkertijd transformeert KPN zelf tot volledig digitaal concern. Chief technology & digital officer Babak Fouladi: ‘Dat is een uitdaging met onze lange historie als niet-digitale telecommaatschappij.’
In De Raad buigt een zorgvuldig samengesteld team topexperts zich over een belangrijk boardroomthema. Met welke inzichten, suggesties en waarschuwingen van De Raad kan de boardroom zijn voordeel doen? Deze keer: de impact van artificial intelligence (ai). Ingewikkeld? ‘Laten we ai niet magischer maken dan het is.’
Kleine teams van technici, meerdere eigen softwarelabels en een missie om de publieke en semipublieke wereld vooruit te helpen: daarmee is IT-bedrijf Topicus groot geworden. De coronacrisis geeft het bedrijf ook de wind in de zeilen. Ceo Daan Dijkhuizen: ‘In een week tijd steeg het aantal gebruikers naar een aantal dat we in 2025 hoopten te bereiken.’
De chairman van de executive board van Aon Holdings en global chief marketing officer van Aon Inpoint is nauw aangesloten bij digitale ontwikkelingen. ‘Ik geloof in leiders die kunnen meepraten over de inhoud.’
Digitale turbulentie is het nieuwe normaal. Hoe zorg je voor stabiliteit in woelige tijden? Professor digital transformation Stijn Viaene van Vlerick Business School bundelde jarenlang opgebouwde kennis in zijn boek Digital transformation know how. In dit artikel schetst hij de belangrijkste conclusies.
Kleine teams van technici, meerdere eigen softwarelabels en een missie om de publieke en semipublieke wereld vooruit te helpen: daarmee is IT-bedrijf Topicus groot geworden. De coronacrisis geeft het bedrijf ook de wind in de zeilen. Ceo Daan Dijkhuizen: ‘In een week tijd steeg het aantal gebruikers naar een aantal dat we in 2025 hoopten te bereiken.’
De chairman van de executive board van Aon Holdings en global chief marketing officer van Aon Inpoint is nauw aangesloten bij digitale ontwikkelingen. ‘Ik geloof in leiders die kunnen meepraten over de inhoud.’
Digitale turbulentie is het nieuwe normaal. Hoe zorg je voor stabiliteit in woelige tijden? Professor digital transformation Stijn Viaene van Vlerick Business School bundelde jarenlang opgebouwde kennis in zijn boek Digital transformation know how. In dit artikel schetst hij de belangrijkste conclusies.
Bij zijn aantreden trof ABN AMRO-bestuurder Christian Bornfeld een bank aan met een stevige IT-infrastructuur. Inmiddels wordt digitalisering niet meer gezien als extra, maar als leidend bij elke activiteit.
Ingenieursadviesbureau Royal HaskoningDHV verkeert in een digitale transformatie. Die noopt verschillende bloedgroepen binnen het concern tot nauwe samenwerking. Vanzelf gaat dat niet.
Online betaaldienstverlener Mollie groeit al jarenlang sterk in een competitieve markt. Managing director Gaston Aussems aarzelt niet om harde keuzes te maken om de scherpe focus op technologie te behouden. ‘We blijven een product-first onderneming.’
Het afgelopen jaar heeft IT-bedrijf Schuberg Philis in Management Scope in essays en interviews over strategie, cultuur, leiderschap en technologie zijn visie op de digitale transformatie gegeven. Nu de markt een ervaringsjaar verder is, is het tijd voor een verdiepingsslag. Wij delen graag onze laatste inzichten, met dank aan corporate Nederland.
Online betaaldienstverlener Mollie groeit al jarenlang sterk in een competitieve markt. Managing director Gaston Aussems aarzelt niet om harde keuzes te maken om de scherpe focus op technologie te behouden. ‘We blijven een product-first onderneming.’
Het afgelopen jaar heeft IT-bedrijf Schuberg Philis in Management Scope in essays en interviews over strategie, cultuur, leiderschap en technologie zijn visie op de digitale transformatie gegeven. Nu de markt een ervaringsjaar verder is, is het tijd voor een verdiepingsslag. Wij delen graag onze laatste inzichten, met dank aan corporate Nederland.