Sander van der Laan

Sander van der Laan

CEO (Chief Executive Officer) bij Action


Personalia

Naam: Sander van der Laan

Geboortejaar: 1968

Nationaliteit: Nederlandse

Is dit uw profiel en heeft u vragen, opmerkingen of wijzigingen? Neem dan contact met ons op. Contact
Is dit uw profiel en heeft u vragen, opmerkingen of wijzigingen? Neem dan contact met ons op.

Huidige functies Sander van der Laan

  • 2015 - heden CEO (Chief Executive Officer), Action

Loopbaan Sander van der Laan

  • 2011 - 2015 CEO Albert Heijn & COO, Ahold Europa
  • 2010 - 2011 General manager, Albert Heijn
  • 2008 - 2010 CEO Giant Carlisle, Ahold Amerika
  • 2003 - 2007 Executive vice president marketing & merchandising, Ahold
  • 2002 - 2003 Algemeen directeur, Gall & Gall
  • 1998 - 2002 Vice president perishables, Albert Heijn

Opleiding Sander van der Laan

  • BBA en Internationale MBA, Nyenrode Business Universiteit

Overige vermeldingen

Als directeur van Albert Heijn was Sander van der Laan betrokken bij vele marketingcampagnes van de supermarkt. Zo besloot Van der Laan voor zestien miljoen euro wuppies in te kopen voor het WK in Duitsland en heeft hij bijgedragen aan supermarktmanager Harry en de Hamsterweken om de prijzenoorlog tussen supermarkten in Nederland aan te gaan. Sander van der Laan is verkozen tot Foodmanager 2012. De verkiezing wordt georganiseerd door vakblad Food personality.

Trivia

Interesses
Voetbal, zeilen en reizen

Thuis
Getrouwd, drie kinderen

De inspiratiebron van Sander van der Laan

Made in America

Sam Walton


'Ik heb enkele jaren geleden het boek van Sam Walton, de oprichter van Walmart, gelezen. Dit gaf een enorm herkenbaar en inspirerend beeld van een zeer succesvolle retailer en discounter. Met name de combinatie van een ijzersterke formule, een unieke cultuur en visionair leiderschap sprak mij hierin aan.'
Made in America
facebook