Diederik Karsten mogelijk nieuwe CEO van TMG

Diederik Karsten mogelijk nieuwe CEO van TMG

03-05-2010 Diederik Karsten is een van de belangrijkste gegadigden om de nieuwe algemeen directeur te worden bij de Telegraaf Media Groep (TMG). Dit meldt het Financieele Dagblad (FD) maandag op basis van bronnen.

Ad Swartjes is sinds 2003 CEO bij TMG en zal in 2011 deze functie overdragen aan zijn nog te benoemen opvolger. Diederik Karsten, die nu nog algemeen directeur is bij UPC Nederland, staat volgens de bronnen bovenaan de lijst. Karsten zou de juiste digitale- en marketingervaring hebben opgedaan om Ad Swartjes op te volgen.

TMG het mediaconcern
De nieuwe bestuursvoorzitter krijgt de belangrijke taak om TMG te transformeren van een traditioneel krantenbedrijf tot een breder en internationaal georiënteerd mediaconcern. Volgens betrokkenen past Diederik Karsten in het profiel van een ‘leidend voorman' dat het bestuur en afdelingshoofden van TMG hebben vastgesteld.

Ook Patrick Tillieux op lijst TMG
Karsten was voor zijn aanstelling bij UPC de CEO van KPN Mobiel. Ook heeft hij in het verleden bij consumentenproducent Procter & Gamble en het levensmiddelenconcern PepsiCogewerkt. Naast Diederik Karsten staat ook Patrick Tillieux, voormalig directeur van SBS, hoog op de kandidatenlijst. Dat TMG een algemeen directeur van buitenaf zoekt is opmerkelijk. Het mediaconcern staat namelijk bekend om zijn geslotenheid.

Lees ook:
> Biografie Diederik Karsten
> Biografie Ad Swartjes
> Telegraaf Media Groep maakt winst ondanks gedaalde omzet
> Telegraaf Media Groep wil Metro overnemen
> TMG: miljoenen besparing door stopzetten Zondagskrant

Blijf op de hoogte van wisselingen en trends in de boardroom.

Ontvang elke dinsdag en donderdag onze nieuwsbrief.

Nee bedankt
facebook

ManagementScope.nl gebruikt cookies

Voorkeuren

Basis

Basis cookies:
Scope Business Media anonimiseert de data van personen die op de site terechtkomen. Hierdoor heeft managementscope.nl nauwelijks persoonlijke data van onze websitebezoekers in beheer en mogen wij selecte datapunten verzamelen die geenszins aan u als persoon te koppelen vallen. Onder noodzakelijke cookies vallen alle datapunten die Scope Business Media gerechtigd is om te plaatsen zonder expliciete toestemming van de bezoeker. Dit betreft enkel volledig geanonimiseerde data die noodzakelijk is voor het functioneren van de site.

Compleet (aanbevolen)

Overige cookies, bij het kiezen voor ‘compleet’:
Onder de noemer ‘Overige cookies’ vallen cookies waarvoor wij expliciet toestemming van u nodig hebben. Hieronder vallen bijvoorbeeld onze marketing cookies die wij tevens volledig anonimiseren. Deze cookies zijn echter wel essentieel voor Scope Business Media, om ervoor te zorgen dat managementscope.nl kan blijven voortbestaan als site.

Cookie- en privacyverklaring