Compensatieregeling DSB-klanten kan oplopen tot 250 mln

Compensatieregeling DSB-klanten kan oplopen tot 250 mln

20-09-2011 Dirk Scheringa, directeur van de omgevallen DSB Bank, wilde in 2009 nog gedupeerde klanten tegemoetkomen met een schadevergoeding van 26 miljoen euro. De curatoren bieden nu een veelvoud daarvan.

De curatoren van DSB Bank zijn met rechtsbijstandverzekeraars en belangenorganisaties van boze klanten een compensatieregeling overeengekomen die kan oplopen tot meer dan 250 miljoen euro.

DSB klanten
Dit houdt in dat DSB-klanten ongeveer een kwart van het op hun koopsom teveel aan provisie betaalde bedrag terug krijgen. Dat is veel meer dan waar Dirk Scheringa op rekende.

Pieter Lakeman
Stichting Hypotheekleed, de belangenvereniging van Pieter Lakeman, heeft het akkoord niet getekend.

Woekerpolissen
Lakeman stapte twee maanden geleden uit het overleg, omdat hij de schadevergoeding voor mensen met een woekerpolis onvoldoende vindt.

Dirk Scheringa
Oud DSB baas Scheringa is alweer bezig met het opstarten van een nieuw bedrijf in de financiële sector. Dit maal geen leningen en hypotheken, maar het zogenoemde factoring.

DS Factoring (DSF)
Scheringa wil mkb-bedrijven die niet meer bij de bank terecht kunnen, gaan financieren. DS factoring, zoals de onderneming gaat heten, staat niet onder toezicht van De Nederlandsche Bank.

Lees ook:
> CV Dirk Scheringa
> Dirk Scheringa start nieuw bedrijf DS Factoring
> DSB: afwikkeling faillissement duurt vijf tot tien jaar
> DSB Bank failliet
> Ondergang DSB: DNB neemt het over van Dirk Scheringa

Blijf op de hoogte van wisselingen en trends in de boardroom.

Ontvang elke dinsdag en donderdag onze nieuwsbrief.

Nee bedankt
facebook