Hans Dröge

Hans Dröge


Personalia

Naam: Hans Dröge AA

Nationaliteit: Nederlandse

Is dit uw profiel en heeft u vragen, opmerkingen of wijzigingen? Neem dan contact met ons op Contact

Loopbaan Hans Dröge

  • 2012 - National manager , Unilever Nederland
  • 2010 - 2011 Directeur, Unilever R&D Vlaardingen
  • 2009 - Senior vicepresident , R&D Operations Unilever
  • 2005 - 2009 Senior vicepresident Supply Chain , Unilever Home & Personal Care Unilever
  • 2003 - 2005 Senior vicepresident Supply Chain , Unilever Home & Personal Care Unilever Europa
  • 1999 - 2003 Supply Chain director Laundry Category , Unilever Europa
  • 1997 - 1999 Vicepresident Supply Chain Personal Wash & Skin Care , Unilever
  • 1995 - 1997 Fabrieksdirecteur , Unilever Vlaardingen
  • 1992 - 1995 Coördinatiemanager pan-Europese innovatieprojecten , Unilever Home & Personal Care Europa
  • 1988 - 1992 Sectieleider Vloeibare Wasmiddelen en coördinator van het 'Global research program Liquids Technology' , Unilever Research Laboratory Vlaardingen
  • 1985 - 1988 Researchmedewerker Bio- en Immunochemi , Unilever Research Labaratorium Vlaardingen
  • 1984 - 1985 Researchmedewerker (post-doc) Faculteit Farmacie , Universiteit Utrecht

Opleiding Hans Dröge

  • 1984 Universiteit van Utrecht, Farmaceutische Chemie
  • 1980 Universiteit van Utrecht, Farmacie
  • 1974 Gymnasium B, Paulus Lyceum Tilburg

Overige vermeldingen

Hans Dröge is farmaceutisch chemicus en startte zijn loopbaan in 1985 als onderzoeker bij Unilever Research. Daarna werkte hij in uiteenlopende functies bij Unilever. Zo was hij coördinerend manager van pan-Europese
innovatieprojecten en ontwierp hij een wereldwijde supply chain strategie voor merken als Dove, Lux en Vaseline. Daarna was hij senior vice president supply chain voor Unilevers Global Home and Personal Care categorie. Sinds 2012 is Dröge national manager Unilever Nederland.

Per 1 oktober 2013 is Dröge commissaris BOM (Brabantse Ontwikkelings Maatschappij).

Hans Dröge

Interview met Hans Dröge

De nieuwe economie: innovatie en duurzaamheid zijn leidend

Multinationals willen ook in moeilijke tijden hun slagvaardigheid behouden. Lokaal werken en co-creatie bieden mogelijkheden. Hoe de conjunctuur er ook voor staat.

Gepubliceerd op 21-05-13

Lees artikel
facebook