Marion Debruyne

Marion Debruyne

Decaan, partner en hoogleraar marketing, strategie en innovatie bij Vlerick Business School


Personalia

Naam: Marion Debruyne

Geboortejaar: 1972

Nationaliteit: Belgische

Is dit uw profiel en heeft u vragen, opmerkingen of wijzigingen? Neem dan contact met ons op. Contact
Is dit uw profiel en heeft u vragen, opmerkingen of wijzigingen? Neem dan contact met ons op.

Huidige functies Marion Debruyne

  • 2015 - heden Decaan, partner en hoogleraar marketing, strategie en innovatie, Vlerick Business School
  • 2005 - heden Proffessor, Vlerick Business School

Loopbaan Marion Debruyne

  • 2002 - 2005 Assistent-professor, Emory University
  • 2001 - 2002 Visiting scholar, Kellogg Graduate School, Northwestern University
  • 2000 - 2001 Visiting doctoral fellow, The Wharton School, University of Pennsylvania
  • 1999 - 2002 ICM doctoral fellow, ICM
  • 1996 - 2000 Researcher, Vlerick Business School

Opleiding Marion Debruyne

  • Burgerlijk scheikundig ingenieur, Universiteit van Gent
  • Master in marketing, Vlerick Business School
  • Doctoraat toegepaste economische wetenschappen, Universiteit van Gent

Overige vermeldingen

Marion Debruyne is lid van de raad van commissarissen van Ackermans & Van Haaren, Kinepolis en Guberna.

Trivia

Marion Debruyne woont in Roeselare (België), is getrouwd, heeft twee kinderen en houdt van reizen, pilates en van hedendaagse kunst. In 2015 verscheen haar boek Customer Innovation.

De inspiratiebron van Marion Debruyne

The Innovator's Dilemma

Clayton M. Christensen


‘Dit boek uit 1997 was voor mij life changing. Ik ontdekte erdoor dat het mogelijk is academisch onderbouwd werk te doen dat ook heel praktisch relevant is, waardoor nothing as practical as a good theory een motto werd. Dit boek zorgde ervoor dat ik bij mezelf een passie voor hoe innovatie werkt ontdekte.’

The Innovator's Dilemma
facebook