Roel van den Berg

Roel van den Berg

Eigenaar bij Access to Retailing


Personalia

Naam: Roel van den Berg

Nationaliteit: Nederlandse

Is dit uw profiel en heeft u vragen, opmerkingen of wijzigingen? Neem dan contact met ons op. Contact

Huidige functies Roel van den Berg

  • 2009 - heden Eigenaar, Access to Retailing
  • 2000 - heden Eigenaar en oprichter, Access to Quality
  • - heden Commissaris (vice-voorzitter), Stichting Droomschool
  • - heden Commissaris (vice-voorzitter), Stichting Joop naar Albanië
  • - heden Partner, Business School Knowmads
  • - heden Bestuurslid, Creative Board Business School, Universiteit van Amsterdam
  • - heden Commissaris, Klépierre

Loopbaan Roel van den Berg

  • 2008 - 2009 Adviseur Customer Communications, ING Groep N.V.
  • 2003 - 2008 Freelancer , Boer & Croon NeXtrategy
  • 2005 - 2007 Hoofd Business Development & Sales, AVRO
  • 2003 - 2006 Projectmanager, Heineken, Nederland
  • 2000 - 2002 Directeur E-Commerce, Ahold
  • 1999 - 2001 Manager C-Stores, Albert Heijn
  • 1993 - 1997 Directeur, Ahold Project Services
  • 1989 - 1993 Projectmanager, Marvelo Food Company
  • 1988 - 1990 Manager Vers Vlees Groep, Albert Heijn

Opleiding Roel van den Berg

  • Werktuigbouwkunde, HTS, Zwolle
  • Management, IMD, Lausanne, Managing Corporate Resources
Is dit uw profiel en heeft u vragen, opmerkingen of wijzigingen? Neem dan contact met ons op.

Overige vermeldingen

Roel van den Berg heeft een groot deel van zijn loopbaan doorgebracht bij Koninklijke Ahold, waar hij een ruime ervaring opdeed op het gebied van e-commerce en retail.

Binnen Ahold werkte Van den Berg als leidinggevend manager en directeur nauw samen met de Raad van Bestuur van het supermarktconcern.

Zowel in binnen- als buitenland hield Rob van den Berg zich bezig met grootschalige, eenmalige projecten op het gebied van formuleontwikkeling, logistieke processen, fabrieks verplaatsingen en business development.

Zijn laatste succesvolle operatie binnen Ahold was de realisatie van Albert in Nederland. Zo hanteerde Roel van den Berg bij Ahold het denkmodel ‘klanten behoeften momenten model’ en gebruikt hij COCD-methodes om massaconsumentengedrag te analyseren.

Na zijn carrière bij Ahold besloot Roel van den Berg zijn eigen onderneming te starten op de Herengracht te Amsterdam. In 2000 richtte hij samen met Jaap Purmer Acces to Quality op, een bedrijf dat zich bezig houdt met o.a. strategieontwikkeling en transformatieprocessen voor uiteenlopende bedrijfstakken.

Als facilitator bij innovatieplatforms wordt Roel van den Berg veel gevraagd door bedrijven als ABN AMRO, KLM, Rai, NOC*NSF, AVRO en Rijkswaterstaat. Zijn focus ligt daarbij vooral op klantontwikkelingen in relatie tot de bedrijfspropositie.

Trivia

Roel van den Berg is woonachtig in Purmerend. In zijn vrije tijd gaat regelmatig op mountainbike-expeditie en hiken in de bergen.

facebook