Twee nieuwe commissarissen Vopak
24-06-2026 Vopak stelt voor Roeland Baan en Helle Kristoffersen te benoemen als lid van de raad van commissarissen.
De voordracht wordt behandeld tijdens een buitengewone algemene vergadering op 29 juli 2026.
Roeland Baan heeft meer dan veertig jaar leidinggevende ervaring in de energie-, brandstof- en staalsector. Hij was recent president en ceo van Topsoe en is momenteel voorzitter van de raad van commissarissen van SBM Offshore. Eerder was hij ceo van Outokumpu, een wereldwijde producent van duurzaam roestvrij staal. Volgens Vopak combineert Baan zijn visionaire aanpak met diepgaande kennis van de energietransitie, wat hem een waardevolle aanvulling maakt op de raad van commissarissen.
Helle Kristoffersen heeft meer dan dertig jaar ervaring in de transport- en logistieksector, telecom en energie. Sinds ze in 2011 in dienst trad bij TotalEnergies bekleedde zij verschillende seniorfuncties, met als laatste positie president Asia en lid van het executive committee. Daarvoor bracht zij zestien jaar door bij Alcatel-Lucent, onder meer als vice president corporate strategy. Vopak roemt Kristoffersens analytische vermogen en strategisch inzicht en noemt haar een waardevolle aanvulling op de raad van commissarissen.
Blijf op de hoogte van wisselingen en trends in de boardroom.
Ontvang elke dinsdag en donderdag onze nieuwsbrief.