Vier generaties op de werkvloer

Vier generaties op de werkvloer

Auteur: Mark Boelhouwer | Beeld: Yvonne Kroese | 17-10-2016

In 2020 bestaat meer dan de helft van de beroepsbevolking uit leden van generatie Y (Millennials). Ook generatie Z treedt langzaamaan aan. Houden organisaties daar eigenlijk wel rekening mee? De komst van de ‘jonkies’ heeft namelijk gevolgen voor álle businessfuncties.
 

Het wordt druk op de werkvloer: de komende jaren krijgen managers en bestuurders te maken met vier generaties. Op dit moment zijn er nog relatief veel babyboomers aan het werk, sommigen van hen zullen nog tien jaar of langer actief zijn op de werkvloer. Generatie X heeft nu over het algemeen een functie in het midden- of senior management; de Millennials (Generatie Y) staan aan het begin van hun carrière. En dan hebben we natuurlijk nog Generatie Z die nu nog studeert, maar over een paar jaar met uw recruiters aan tafel zit.


Lees verder op Werktrends.nl.


Management Scope Rankings

Bekijk hier alle rankings die Management Scope jaarlijks samenstelt.

Artikelen van Mark Boelhouwer

scopist_posts/originals/Analyse Ricoh MS 08.jpg

Meebewegen met medewerkers

Dat we de komende tien tot vijftien jaar anders gaan werken, staat vast. Hoe, waar en in welk tempo, dat zijn de vragen waar bedrijven nu mee worstelen. We moeten tegemoetkomen aan de ontwikkeling en voorkeuren van moderne werknemers.

lees artikel
Management Scope

Geïntereseerd in Management Scope?

Maak kennis met het magazine via een proefabonnement: 3 edities voor €18,- of 6 edities voor €36,-

Vraag een proefabonnement aan

Meer opinie

scopist_posts/originals/Succesvol-managen07v.jpg

Succesvol onzekerheid managen: een gewilde competentie

Bedrijven hebben grote behoefte aan topbestuurders die onzekerheid succesvol kunnen managen. Bij die gewilde leiderschapscompetentie hoort ook openlijk durven twijfelen en het organiseren van tegenspraak. Beschikken over zelfkennis is ook essentieel, maar in de praktijk lijken bestuurders zichzelf minder goed te kennen dan ze beweren, schrijft Jean-Paul van Londen.

lees artikel
scopist_posts/originals/MSII_2020-07v.jpg

Analyse Management Scope Corporate Impact Index: Oog voor álle stakeholders

Alliander is de winnaar van de 2020-editie van de Management Scope Corporate Impact Award voor de onderneming met de grootste maatschappelijke impact. Het netwerkbedrijf laat zien hoe meervoudige waardecreatie aandeelhouders én de maatschappij voordeel oplevert.

lees artikel
scopist_posts/originals/Essay-MSCII07v.jpg

De evolutie van de Management Scope Corporate Impact Index

Omdat maatschappelijke impact aan constante verandering onderhevig is, is de methodiek van de Management Scope Corporate Impact Index voor voor de editie 2020 verder verfijnd. De pijlers goed bestuur, relatie met de buitenwereld, duurzaamheid, financiële gezondheid en goed werkgeverschap zijn op onderdelen van nieuwe metrics voorzien.

lees artikel
facebook