TomTom N.V.

Hier vindt u informatie over TomTom N.V. en zijn functionarissen.

  • Beurscode: TOM2 (Smallcap)
  • TomTom is opgericht in 1991
  • TomTom heeft wereldwijd 4.700 medewerkers in dienst
  • TomTom heeft wereldwijd kantoren in 37 landen
  • Adres hoofdkantoor TomTom: De Ruijterkade 154 1011 AC Amsterdam

Over TomTom

TomTom is leverancier van diverse innovatieve navigatieproducten. TomTom begon met het aanbieden van order-entry systemen en apparatuur om barcodes te lezen. In 2001 werd locatiebepaling via satelliet mogelijk. TomTom zag de innovatiekans hiervan in en lanceerde in 2002 de TomTom Navigator. Met de lancering van de TomTom Navigator en de promotie in heel Europa, werd de TomTom Navigator veel voordeliger in de markt gezet dan de geldende ingebouwde navigatiesystemen van autofabrikanten. Sindsdien is TomTom van een start-up uitgegroeid tot een internationaal technologiebedrijf.

TomTom ontwerpt en ontwikkelt innovatieve navigatieproducten, software en diensten waarmee honderden miljoenen gebruikers wereldwijd ondersteund worden. Dit omvat technologieën voor locatiegebaseerde diensten en de ontwikkeling van digitale kaarten, ingebouwde navigatieoplossingen, persoonlijke navigatieproducten, evenals fleet management en connected car diensten. 

Met een hoofdkantoor in Amsterdam en vestigingen in 37 landen, biedt TomTom geavanceerde digitale kaarten voor 147 landen en met real-time verkeersinformatie worden meer dan vijf miljard mensen in 69 landen bereikt.


Organisatiestructuur TomTom

TomTom heeft een two-tier bedrijfsstructuur. De raad van bestuur is verantwoordelijk voor het dagelijkse bestuur en heeft een onafhankelijke raad van commissarissen. Beide raden zorgen dat strategie, beleid en middelen zodanig worden ingezet dat de zakelijke doelen worden bereikt. De raad van bestuur legt verantwoording af aan de Algemene Vergadering voor Aandeelhouders.

Interviews TomTom

De cfo moet van recensent naar regisseur

De cfo moet van recensent naar regisseur

Ooit was de cfo vooral druk met de resultaten van gisteren, nu ligt de focus op de waardecreatie van morgen. Hoe ziet de toekomst van de cfo eruit en welke acties kan hij of zij ondernemen om mee te gaan met de tijd? Dat is het boardroomthema dat de topexperts van De Raad verkennen. ‘Alles draait om business analytics en data analytics. De rest is hygiëne.’

Toegang tot de database

Overige managers TomTom

facebook