'Je zit diep in het DNA van de organisatie te wroeten'

'Je zit diep in het DNA van de organisatie te wroeten'

30-11-2015 | Interviewer: Mark Boelhouwer | Auteur: Erik Bouwer | Beeld: Erik van der Burgt

Technologie verovert de nu nog traditionele bloemenveilig en dat leidt tot weerstand.  Lucas Vos: ‘Het vinden van balans tussen het uitspreken van je visie en het uitstippelen van een route blijft lastig.’

Het bedrijfsterrein van FloraHolland doet in eerste instantie denken aan luchthaven Schiphol: een stad op zichzelf. Het is naast de productiehallen van vliegtuigfabrikant Boeing in de VS de grootste overdekte structuur ter wereld; de oppervlakte is gelijk aan die van Monaco. Maar waar de luchtvaart doorlopend innoveert, lijkt de planten- en bloemenbusiness op een keerpunt te zijn beland. Oude modellen, zoals één keer per dag veilen, werken niet meer goed; aan de kant van de stakeholders ontstaan nieuwe verwachtingen. Daarom wordt in de kantoren van FloraHolland hard gewerkt aan transformatie, in alle opzichten.



Dit interview is gepubliceerd in Management Scope 09 2015.

>> Lees verder op werktrends.nl



Lucas  Vos

Geïnterviewd: Lucas Vos

  • > Lid Raad van Toezicht   Aidsfonds

Management Scope Rankings

Bekijk hier alle rankings die Management Scope jaarlijks samenstelt.

Meer interviews

magazines_artikelen/rt_vattenfall06v.jpg

De kracht van de logistieke keten

Versnelling van verduurzaming is nodig. Hoe staan marktpartijen binnen de logistieke sector hier tegenover? ‘Zodra een partij binnen het ecosysteem niet thuis geeft, gaat verduurzamen niet werken.’

lees artikel
magazines_artikelen/Damen06v.jpg

De eerste honderd dagen als ceo van Damen Shipyards

‘Als ceo kan ik nu echt gas geven op innovatieve ideeën’, zegt Arnout Damen over zijn eerste honderd dagen als ceo van Damen Shipyards.

Wie: Arnout Damen
Wat: Sinds 1 januari 2020 ceo van Damen Shipyards

lees artikel
magazines_artikelen/rt_deloitte06v.jpg

Deze drie topvrouwen zien een ‘cut the crap-mentaliteit’ ontstaan

De crisis zorgt voor nieuw licht op risicomanagement en de kracht van purpose, concluderen bestuurders van APG, ABN AMRO en Achmea in een gesprek over leidinggeven in crisistijd. ‘De crisis heeft laten zien dat de strategie klopt, maar dat de executie veel sneller en beter kan.’

lees artikel
Management Scope

Geïntereseerd in Management Scope?

Maak kennis met het magazine via een proefabonnement: 3 edities voor €18,- of 6 edities voor €36,-

Vraag een proefabonnement aan
facebook