Technologische ratrace

Technologische ratrace

14-03-2016 | Interviewer: Mark Boelhouwer | Auteur: Marike van Zanten | Beeld: Erik van der Burgt

De grafimedia-industrie maakt een technologische revolutie door. De broers Herman en Hugo Verlind van familiebedrijf Zalsman benen de ontwikkelingen goed bij, maar zijn op hun qui vive. ‘Misschien gaat het straks nog harder dan we kunnen voorzien.’


Het rood-blauw-gouden schild met het predicaat ‘Hofleverancier’ hangt op een prominente plek bij de ingang van het hoofdkantoor van Zalsman. Het grafische bedrijf ontving het predicaat bij het 150-jarig bestaan in 2007. De broers Hugo en Herman Verlind zijn zichtbaar trots op de koninklijke status van het bedrijf, dat ze in 2004 van hun vader overnamen. Het bedrijf werd in 1857 opgericht door Gerhardus Philippus Zalsman. Diens zoon verkocht het bedrijf aan de externe bedrijfsleider, die het in 1967 weer aan vader Verlind verkocht. Het bedrijf is nu dus opnieuw een familiebedrijf, van wie Herman en Hugo de tweede generatie vormen.



Lees verder op werktrends.nl



Herman  Verlind

Geïnterviewd: Herman Verlind

  • > Directeur en eigenaar Zalsman
  • > Mede-eigenaar Schrijen Lippertz Limburg
  • > Eignaar Mercurius Art Productions
  • > Eigenaar Zalsman Kampen - IMPact Sociale Media
  • > Directeur en eigenaar Zalsman Zwolle
Hugo  Verlind

Geïnterviewd: Hugo Verlind

  • > Directeur en eigenaar Zalsman
  • > Eigenaar IMpact Sociale Media B.V.

Management Scope Rankings

Bekijk hier alle rankings die Management Scope jaarlijks samenstelt.

Meer interviews

magazines_artikelen/Hermans06k.jpg

Dominique Hermans (Randstad) vindt een bruisende locatie niet altijd de beste plek voor een kantoor

Van grote afstand is de vraag al te lezen: wat doe jij morgen? Het staat in grote letters op het hoofdkantoor van Randstad in Diemen. De slogan hoort bij de grootschalige campagne waarin de HR-dienstverlener een optimistisch beeld schetst van de arbeidsmarkt van de toekomst. Dominique Hermans, sinds een jaar algemeen directeur van Randstad Nederland, heeft zich verdiept in de wensen van de nieuwe generatie werkenden – ook als het gaat om werkplek en kantoor. ‘Digitalisering kan ons werk makkelijker maken. Het matchen van vraag en aanbod is iets wat een computer veel beter en sneller kan dan de mens. Maar ik wil wel dat de technologie in dienst staat van persoonlijk contact.’ 

lees artikel
magazines_artikelen/Gelink06k.jpg

Erik-Jan Gelink over zijn grootste (digitale) uitdagingen bij Transavia

In zijn rol als commercieel directeur bij Transavia helpt Erik-Jan Gelink de tweede luchtvaartmaatschappij van Nederland richting een succesvolle digitale toekomst te taxiën. Dat lukt volgens hem alleen als alle echelons het samen doen. ‘Ik ben geen baas die boven op de rots zit en het team laat werken. Zo zit ik niet in elkaar.’

lees artikel
magazines_artikelen/Wynsberghe06k.jpg

Ethische kwesties rondom robotisering en algoritmes, dat is het vakgebied van Aimee van Wynsberghe

Het op een ethisch verantwoorde manier ontwerpen, ontwikkelen, inzetten en reguleren van machines blijft mensenwerk. Onderzoeker Aimee van Wynsberghe houdt zich bezig met ethische kwesties rond robotisering en roept bestuurders op ook zelf verantwoordelijkheid te nemen. ‘Algoritmes zijn vaak vooringenomen. Garbage in, garbage out.’

lees artikel
Management Scope

Geïntereseerd in Management Scope?

Maak kennis met het magazine via een proefabonnement: 3 edities voor €18,- of 6 edities voor €36,-

Vraag een proefabonnement aan
facebook