Technologische ratrace

Technologische ratrace

14-03-2016 | Interviewer: Mark Boelhouwer | Auteur: Marike van Zanten | Beeld: Erik van der Burgt

De grafimedia-industrie maakt een technologische revolutie door. De broers Herman en Hugo Verlind van familiebedrijf Zalsman benen de ontwikkelingen goed bij, maar zijn op hun qui vive. ‘Misschien gaat het straks nog harder dan we kunnen voorzien.’

Het rood-blauw-gouden schild met het predicaat ‘Hofleverancier’ hangt op een prominente plek bij de ingang van het hoofdkantoor van Zalsman. Het grafische bedrijf ontving het predicaat bij het 150-jarig bestaan in 2007. De broers Hugo en Herman Verlind zijn zichtbaar trots op de koninklijke status van het bedrijf, dat ze in 2004 van hun vader overnamen. Het bedrijf werd in 1857 opgericht door Gerhardus Philippus Zalsman. Diens zoon verkocht het bedrijf aan de externe bedrijfsleider, die het in 1967 weer aan vader Verlind verkocht. Het bedrijf is nu dus opnieuw een familiebedrijf, van wie Herman en Hugo de tweede generatie vormen.



Lees verder op werktrends.nl



Herman  Verlind

Geïnterviewd: Herman Verlind

  • > Directeur en eigenaar   Zalsman
  • > Mede-eigenaar   Schrijen Lippertz Limburg
  • > Eignaar   Mercurius Art Productions
  • > Eigenaar   Zalsman Kampen - IMPact Sociale Media
  • > Directeur en eigenaar   Zalsman Zwolle
Hugo  Verlind

Geïnterviewd: Hugo Verlind

  • > Directeur en eigenaar   Zalsman
  • > Eigenaar   IMpact Sociale Media B.V.

Management Scope Rankings

Bekijk hier alle rankings die Management Scope jaarlijks samenstelt.

Meer interviews

magazines_artikelen/rt_vattenfall06v.jpg

De kracht van de logistieke keten

Versnelling van verduurzaming is nodig. Hoe staan marktpartijen binnen de logistieke sector hier tegenover? ‘Zodra een partij binnen het ecosysteem niet thuis geeft, gaat verduurzamen niet werken.’

lees artikel
magazines_artikelen/Damen06v.jpg

De eerste honderd dagen als ceo van Damen Shipyards

‘Als ceo kan ik nu echt gas geven op innovatieve ideeën’, zegt Arnout Damen over zijn eerste honderd dagen als ceo van Damen Shipyards.

Wie: Arnout Damen
Wat: Sinds 1 januari 2020 ceo van Damen Shipyards

lees artikel
magazines_artikelen/rt_deloitte06v.jpg

Deze drie topvrouwen zien een ‘cut the crap-mentaliteit’ ontstaan

De crisis zorgt voor nieuw licht op risicomanagement en de kracht van purpose, concluderen bestuurders van APG, ABN AMRO en Achmea in een gesprek over leidinggeven in crisistijd. ‘De crisis heeft laten zien dat de strategie klopt, maar dat de executie veel sneller en beter kan.’

lees artikel
Management Scope

Geïntereseerd in Management Scope?

Maak kennis met het magazine via een proefabonnement: 3 edities voor €18,- of 6 edities voor €36,-

Vraag een proefabonnement aan
facebook