Technologische ratrace

Technologische ratrace

14-03-2016 | Interviewer: Mark Boelhouwer | Auteur: Marike van Zanten | Beeld: Erik van der Burgt

De grafimedia-industrie maakt een technologische revolutie door. De broers Herman en Hugo Verlind van familiebedrijf Zalsman benen de ontwikkelingen goed bij, maar zijn op hun qui vive. ‘Misschien gaat het straks nog harder dan we kunnen voorzien.’


Het rood-blauw-gouden schild met het predicaat ‘Hofleverancier’ hangt op een prominente plek bij de ingang van het hoofdkantoor van Zalsman. Het grafische bedrijf ontving het predicaat bij het 150-jarig bestaan in 2007. De broers Hugo en Herman Verlind zijn zichtbaar trots op de koninklijke status van het bedrijf, dat ze in 2004 van hun vader overnamen. Het bedrijf werd in 1857 opgericht door Gerhardus Philippus Zalsman. Diens zoon verkocht het bedrijf aan de externe bedrijfsleider, die het in 1967 weer aan vader Verlind verkocht. Het bedrijf is nu dus opnieuw een familiebedrijf, van wie Herman en Hugo de tweede generatie vormen.



Lees verder op werktrends.nl



Herman  Verlind

Geïnterviewd: Herman Verlind

  • > Directeur en eigenaar   Zalsman
  • > Mede-eigenaar   Schrijen Lippertz Limburg
  • > Eignaar   Mercurius Art Productions
  • > Eigenaar   Zalsman Kampen - IMPact Sociale Media
  • > Directeur en eigenaar   Zalsman Zwolle
Hugo  Verlind

Geïnterviewd: Hugo Verlind

  • > Directeur en eigenaar   Zalsman
  • > Eigenaar   IMpact Sociale Media B.V.

Management Scope Rankings

Bekijk hier alle rankings die Management Scope jaarlijks samenstelt.

Meer interviews

magazines_artikelen/IPsoft02v.jpg

IPsoft verandert met robotica de dynamiek op de werkvloer

Nu robotica volwassen is geworden, verandert de dynamiek op de werkvloer. Chetan Dube en Mark Boelhouwer van IT-bedrijf IPsoft vertellen over Amelia, een virtuele assisent die menselijke taal en emoties begrijpt en werknemers verlost van repeterende standaardtaken. ‘Bedrijven bewegen  toe naar een hybride personeelsbestand.’

lees artikel
magazines_artikelen/Wynaendts02v.jpg

Alex Wynaendts: 'Het traditionele verzekeringsmodel is verleden tijd voor ons'

De transitie van afscheidnemend Aegon-ceo Alex Wynaendts hield gelijke tred met de fases die het concern de afgelopen jaren doormaakte. Van crisismanager ontwikkelde hij zich tot leider die duurzaamheid uitdraagt. ‘Onze boodschap bij iedereen helder krijgen, duurde langer dan ik verwachtte.’

lees artikel
magazines_artikelen/Veer-Poon02v.jpg

Christine Poon en Jeroen van der Veer (Philips) over de internationale board

Acht commissarissen, zes nationaliteiten en  14 tijdzones: hoe functioneert de internationale  raad van commissarissen van medisch techconcern Philips? President-commissaris Jeroen van der Veer en vicevoorzitter Christine Poon lichten toe.  ‘De essentie blijft gelijk.’

lees artikel
Management Scope

Geïntereseerd in Management Scope?

Maak kennis met het magazine via een proefabonnement: 3 edities voor €18,- of 6 edities voor €36,-

Vraag een proefabonnement aan
facebook