Technologische ratrace

Technologische ratrace

14-03-2016 | Interviewer: Mark Boelhouwer | Auteur: Marike van Zanten | Beeld: Erik van der Burgt

De grafimedia-industrie maakt een technologische revolutie door. De broers Herman en Hugo Verlind van familiebedrijf Zalsman benen de ontwikkelingen goed bij, maar zijn op hun qui vive. ‘Misschien gaat het straks nog harder dan we kunnen voorzien.’

Het rood-blauw-gouden schild met het predicaat ‘Hofleverancier’ hangt op een prominente plek bij de ingang van het hoofdkantoor van Zalsman. Het grafische bedrijf ontving het predicaat bij het 150-jarig bestaan in 2007. De broers Hugo en Herman Verlind zijn zichtbaar trots op de koninklijke status van het bedrijf, dat ze in 2004 van hun vader overnamen. Het bedrijf werd in 1857 opgericht door Gerhardus Philippus Zalsman. Diens zoon verkocht het bedrijf aan de externe bedrijfsleider, die het in 1967 weer aan vader Verlind verkocht. Het bedrijf is nu dus opnieuw een familiebedrijf, van wie Herman en Hugo de tweede generatie vormen.



Lees verder op werktrends.nl



Herman  Verlind

Geïnterviewd: Herman Verlind

  • > Directeur en eigenaar   Zalsman
  • > Mede-eigenaar   Schrijen Lippertz Limburg
  • > Eignaar   Mercurius Art Productions
  • > Eigenaar   Zalsman Kampen - IMPact Sociale Media
  • > Directeur en eigenaar   Zalsman Zwolle
Hugo  Verlind

Geïnterviewd: Hugo Verlind

  • > Directeur en eigenaar   Zalsman
  • > Eigenaar   IMpact Sociale Media B.V.

Management Scope Rankings

Bekijk hier alle rankings die Management Scope jaarlijks samenstelt.

Meer interviews

magazines_artikelen/Managementdenker-elipslife07v.jpg

Thuiswerken? Pak het voorzichtig aan, adviseren Henk-Jan Hoekjen en Wim Pullen

Wat zijn de effecten van massaal thuiswerken op zaken als productiviteit, sociale samenhang en het wel en wee van medewerkers, en wat is wijsheid als kantoren hun deuren weer openen? Wim Pullen en Henk-Jan Hoekjen van kenniscentrum Center for People and Buildings (CfPB) trekken op basis van uitgebreid onderzoek voorzichtig eerste conclusies. ‘Geloof niet in generieke oplossingen.’

lees artikel
magazines_artikelen/Baardwijk07v.jpg

Karin van Baardwijk: 'Binnen ESG meer aandacht voor social'

Medewerkers van vermogensbeheerder Robeco keren langzaamaan terug naar de vertrouwde kantooromgeving, maar de wereld is de afgelopen maanden flink veranderd. Robeco-coo Karin van Baardwijk ziet binnen de ESG-criteria, die het concern als leidraad hanteert, een opmerkelijke verschuiving: ‘Er is nu meer aandacht voor de “s” van social.’

lees artikel
magazines_artikelen/Jong07v.jpg

Hans de Jong (Philips) zoekt naar een nieuwe balans in de samenleving

Het bedrijfsleven moet de kloof met de maatschappij dichten door publiek-private samenwerking aan brede welvaart, vindt Hans de Jong. De president van Philips Nederland praat over de coronacrisis, het racismedebat en de invloed van kunstmatige intelligentie: ‘De kritiek op bedrijven is ook een uiting van maatschappelijke onvrede.’

lees artikel
Management Scope

Geïntereseerd in Management Scope?

Maak kennis met het magazine via een proefabonnement: 3 edities voor €18,- of 6 edities voor €36,-

Vraag een proefabonnement aan
facebook