Colette Cloosterman - van Eerd

Colette Cloosterman - van Eerd

CCO (Chief Customer Officer) bij Jumbo Supermarkten


Personalia

Naam: Colette Cloosterman - van Eerd

Geboortejaar: 1966

Nationaliteit: Nederlandse

Is dit uw profiel en heeft u vragen, opmerkingen of wijzigingen? Neem dan contact met ons op Contact

Huidige functies Colette Cloosterman - van Eerd

Loopbaan Colette Cloosterman - van Eerd

  • 1994 - 2013 Diverse functies (o.a. productmanager, marketingmanager en formuledirecteur), Jumbo Supermarkten
  • 1991 - 1994 Trainee afdeling verkoop en later manager logistiek & inkoop, Hema

Opleiding Colette Cloosterman - van Eerd

  • Bedrijfseconomie, Erasmus Universiteit Rotterdam

Overige vermeldingen

Colette Cloosterman – van Eerd is commercieel directeur van Jumbo Supermarkten. Vanuit de directie is zij eindverantwoordelijk voor het MVO-beleid van het Brabantse familiebedrijf.

Colette Cloosterman is verantwoordelijk voor Marketing, Interne & Corporate Communicatie, Private Label & Innovatie, Human Resources en Sponsoring & Events.

Dochter Karel van Eerd
Colette Cloosterman – van Eerd is de dochter van Jumbo-oprichter Karel van Eerd. Hij begon jaren geleden als groothandel en is na de aanschaf van de naam en formule 'Jumbo' (1983) en de overname van Super de Boer (2009) en C1000 (november 2011) uitgegroeid tot de tweede supermarktketen van Nederland (Albert Heijn is marktleider).

Na de C1000 transactie zijn de aandelen van Jumbo voor 85% in handen van Karel van Eerd en zijn drie kinderen Frits, Colette en Monique. De overige 15% van de aandelen wordt gehouden door ondernemers en directieleden van Jumbo en C1000.

De gewone aandelen zijn qua eigendom gelijkelijk verdeeld tussen vader Karel van Eerd en zijn drie kinderen Colette, Frits en Monique.

Via zijn houdstermaatschappij Van Eerd Beheer houdt Karel van Eerd nog een preferent aandelenbelang in Jumbo Groep Holding.

Trivia

Colette Cloosterman - Van Eerd is gehuwd en heeft vier kinderen. Zij houdt van schaatsen, marathonlopen, bergbeklimmen, tennis en golf. Ze traint voor de Vierdaagse van Nijmegen.

Colette Cloosterman-van Eerd is tijdens de Nationale Dag voor Vrouwelijke Managers uitgeroepen tot 'Vrouwelijke Manager van het Jaar 2006'. Ook won zij de prijs 'Influencer of the year 2009', 'business mum of the year 2011' en 'retail executive of the year 2013'

Colette Cloosterman - van Eerd

Interview met Colette Cloosterman - van Eerd

Colette Cloosterman-van Eerd (Jumbo): 'Of de transformatie zou lonen, wisten we niet'

De manier waarop we boodschappen doen, koken en eten is enorm aan het veranderen. Colette Cloosterman-van Eerd, chief customer officer van Jumbo, over de impact van die transformatie op de supermarktketen. ‘We willen graag met de klant meegroeien.’

Gepubliceerd op 11-03-20

Lees artikel
Meer over de functies
CCO (Chief Customer Officer)
facebook