Pieter Kraaijeveld
COO (Chief operational officer) bij Arriva Nederland
Personalia
Naam: Pieter Kraaijeveld
Nationaliteit: Nederlandse
Huidige functies Pieter Kraaijeveld
- 2013 - heden COO (Chief operational officer), Arriva Nederland
- - heden Commissaris, Rail Cargo Information Netherlands
- - heden Bestuurslid, Railforum
Loopbaan Pieter Kraaijeveld
- 2009 - Commissaris, Rail Cargo Information Netherlands
- 2009 - 2013 Directeur Vervoer en dienstregeling, ProRail
- 2004 - 2007 Directeur spoorontwikkeling, ProRail
- 2001 - 2005 Partner, Airport Consulting & Management
- 1999 - 2001 Senior Marketing Directeur , Schiphol Group
- 1997 - 1999 Managing Director , Schiphol Group, luchthaven Lelystad
- 1995 - 1997 Adviseur , Luchthaven Wenen
- 1993 - 1995 Management Trainee, Schiphol Group
Opleiding Pieter Kraaijeveld
- 1998 Young Management Programme, INSEAD Business School
- 1990 Marketing Management, Michigan State University, MBA
- 1986 - 1992 Economie, Erasmus Universiteit Rotterdam, MA
Overige vermeldingen
In juni 2013 werd Kraaijeveld benoemd tot COO van Arriva Nederland.
Pieter Kraaijeveld was tot mei 2013 directeur Vervoer en dienstregeling bij spoorbeheerder ProRail. In die hoedanigheid is Kraaijeveld verantwoordelijk voor het onderhouden van klantrelaties met de reizigers- en goederenvervoerders en de ontwikkeling en verkoop van diensten aan deze vervoerders.
Tevens was Pieter Kraaijeveld capaciteitsmanager bij ProRail. Als infrabeheerder was hij eindverantwoordelijk voor een eerlijke capaciteitsverdeling op het spoor. Ieder jaar verdelen ProRail en NS, regionale vervoerders en goederenvervoerders de beschikbare capaciteit op het spoor. De Vervoerskamer van de NMa houdt toezicht op dit proces.
Pieter Kraaijeveld zat namens Prorail in het bestuur van Rail Cargo Information Netherlands, een stichting met als doel het spoorweggebruik voor goederenvervoer bevorderen en het imago ervan verbeteren.
Eerder was Pieter Kraaijeveld directeur spoorontwikkeling bij ProRail. Ook heeft hij lange tijd gewerkt voor de Schiphol Group.