Robbert de Vreede

Robbert de Vreede

Vicepresident Foods & Digital Transformation Benelux bij Unilever


Personalia

Naam: Robbert de Vreede

Geboortejaar: 1973

Nationaliteit:

Is dit uw profiel en heeft u vragen, opmerkingen of wijzigingen? Neem dan contact met ons op Contact

Huidige functies Robbert de Vreede

  • 2017 - heden Vicepresident Foods & Digital Transformation Benelux, Unilever
  • 2017 - heden Bestuurder & penningmeester, Afvalfonds Verpakkingen
  • 2017 - heden Bestuurder, Stichting Adverteerdersjury Nederland

Loopbaan Robbert de Vreede

  • 2016 - 2017 Vicepresident Foods, Unilever Benelux
  • 2014 - 2016 Vicepresident Marketing, Unilever Nigeria PLC
  • 2012 - 2014 Vicepresident Marketing Home & Personale Care, Unilver Duitsland, Zwitserland & Oostenrijk
  • 2009 - 2012 Category director Home & Personal Care, Unilver Duitsland, Zwitserland & Oostenrijk
  • 2007 - 2009 Marketing director Home Care, Unilever Benelux
  • 2006 - 2007 Marketingmanager Home Care, Unilever Nederland
  • 2005 - 2006 Brand leader Laundry, Unilever Nederland
  • 2005 - 2005 Brand leader Deodorants, Unilever Nederland
  • 2002 - 2005 National Account Manager Ahold, Unilever Nederland
  • 1999 - 2002 Brand Manager Robijn, Unilever Nederland

Opleiding Robbert de Vreede

  • 1993 - 1999 Economie, Erasmus Universiteit Rotterdam
  • 1998 MBA

De inspiratiebron van Robbert de Vreede

The Lean Startup

Eric Ries

The Lean Startup inspireerde mij echt, ik moest doorlezen. Natuurlijk is de startupcultuur en -terminologie deel van een hype. Maar het idee dat startup thinking niet gebonden is aan kleine jonge bedrijven maar vooral ook een manier van denken is, sprak me erg aan. Wat willen je klanten echt? In het verleden werkten wij erg lineair: een goed idee werd eerst helemaal tot in detail uitgewerkt en getest en pas helemaal aan het einde kwam het product op de markt. Onze vegetarische rookworst van Unox bijvoorbeeld. We wilden niet nog een winter hoeven wachten en hebben hem toen uitgebracht. Niet iedereen was meteen enthousiast over de smaak, die hebben we nog in hetzelfde seizoen verbeterd en nu is het de best verkochte vegetarische rookworst. Als we dat lineair hadden gedaan, lag de rookworst niet in het schap.’

The Lean Startup
Robbert de Vreede

Interview met Robbert de Vreede

Robbert de Vreede (Unilever): 'Als cmo trek je veel naar je toe'

Door schaalgrootte kan Unilever echte verandering in gang zetten. Unilever-cmo Robbert de Vreede haalt energie uit die impact, maar ook uit snel schakelen. ‘Afgelopen winter draaiden we een succesvolle pilot: mensen konden stamppot met Unox-worst laten bezorgen. Op dergelijke initiatieven die we in sneltreinvaart met andere partijen ontwikkelen, ben ik trots.’

Gepubliceerd op 19-06-19

Lees artikel
facebook