Robbert de Vreede

Robbert de Vreede

General manager foods Europa bij Unilever


Personalia

Naam: Robbert de Vreede

Geboortejaar: 1973

Nationaliteit:

Is dit uw profiel en heeft u vragen, opmerkingen of wijzigingen? Neem dan contact met ons op. Contact

Huidige functies Robbert de Vreede

  • 2024 - heden General manager foods Europa, Unilever

Loopbaan Robbert de Vreede

  • 2022 - 2024 Chief marketing & business development officer Nutrition, Unilever
  • 2019 - 2022 Executive vice president global food, Unilever
  • 2017 - 2019 Vicepresident Foods & digital transformation Benelux, Unilever
  • 2016 - 2017 Vicepresident Foods, Unilever Benelux
  • 2014 - 2016 Vicepresident Marketing, Unilever Nigeria PLC
  • 2012 - 2014 Vicepresident Marketing Home & Personale Care, Unilver Duitsland, Zwitserland & Oostenrijk
  • 2009 - 2012 Category director Home & Personal Care, Unilver Duitsland, Zwitserland & Oostenrijk
  • 2007 - 2009 Marketing director Home Care, Unilever Benelux
  • 2006 - 2007 Marketingmanager Home Care, Unilever Nederland
  • 2005 - 2006 Brand leader Laundry, Unilever Nederland
  • 2005 - 2005 Brand leader Deodorants, Unilever Nederland
  • 2002 - 2005 National Account Manager Ahold, Unilever Nederland
  • 1999 - 2002 Brand Manager Robijn, Unilever Nederland

Opleiding Robbert de Vreede

  • 1993 - 1999 Economie, Erasmus Universiteit Rotterdam
  • 1998 MBA
Is dit uw profiel en heeft u vragen, opmerkingen of wijzigingen? Neem dan contact met ons op.

Overige vermeldingen

(Voormalige) nevenfuncties
- Bestuurslid en penningmeester, Afvalfonds Verpakkingen (2017 - 2020)
- Commissaris, Verpakkingsketen (2017 - 2020)
- Bestuurslid, Stichting Adverteerdersjury Nederland (2017 - 2019)

De inspiratiebron van Robbert de Vreede

The Lean Startup

Eric Ries


The Lean Startup inspireerde mij echt, ik moest doorlezen. Natuurlijk is de startupcultuur en -terminologie deel van een hype. Maar het idee dat startup thinking niet gebonden is aan kleine jonge bedrijven maar vooral ook een manier van denken is, sprak me erg aan. Wat willen je klanten echt? In het verleden werkten wij erg lineair: een goed idee werd eerst helemaal tot in detail uitgewerkt en getest en pas helemaal aan het einde kwam het product op de markt. Onze vegetarische rookworst van Unox bijvoorbeeld. We wilden niet nog een winter hoeven wachten en hebben hem toen uitgebracht. Niet iedereen was meteen enthousiast over de smaak, die hebben we nog in hetzelfde seizoen verbeterd en nu is het de best verkochte vegetarische rookworst. Als we dat lineair hadden gedaan, lag de rookworst niet in het schap.’

The Lean Startup
facebook

ManagementScope.nl gebruikt cookies

Voorkeuren

Basis

Basis cookies:
Scope Business Media anonimiseert de data van personen die op de site terechtkomen. Hierdoor heeft managementscope.nl nauwelijks persoonlijke data van onze websitebezoekers in beheer en mogen wij selecte datapunten verzamelen die geenszins aan u als persoon te koppelen vallen. Onder noodzakelijke cookies vallen alle datapunten die Scope Business Media gerechtigd is om te plaatsen zonder expliciete toestemming van de bezoeker. Dit betreft enkel volledig geanonimiseerde data die noodzakelijk is voor het functioneren van de site.

Compleet (aanbevolen)

Overige cookies, bij het kiezen voor ‘compleet’:
Onder de noemer ‘Overige cookies’ vallen cookies waarvoor wij expliciet toestemming van u nodig hebben. Hieronder vallen bijvoorbeeld onze marketing cookies die wij tevens volledig anonimiseren. Deze cookies zijn echter wel essentieel voor Scope Business Media, om ervoor te zorgen dat managementscope.nl kan blijven voortbestaan als site.

Cookie- en privacyverklaring