Unilever

Hier vindt u informatie over Unilever en zijn functionarissen.

  • Beurscode: UNIA (Aex)
  • Hoofdkantoor: Nassaukade 5, 3071 JL Rotterdam
  • Unilever verkoopt circa 400 merken in ruim 190 landen wereldwijd
  • Ontstaan in 1930 door een fusie met een Nederlands en een Brits bedrijf

Over Unilever

Unilever is een van de grootste producenten van levensmiddelen en producten voor persoonlijke verzorging en hygiëne. In de schappen van winkels liggen meer dan vierhonderd merken die aan Unilever gekoppeld zijn. De drie branches waarin Unilever zich profileert zijn:

  • Food Brands: er op gericht om de dagelijkse maaltijd gezond en speciaal te maken, ongeacht voor welke wereldkeuken.
  • Home Care Brands: gericht op gemak en hygiëne.
  • Personal Care Brands: gericht op het gevoel er goed uit te zien en goed te voelen voor iedereen.
 

De kernwaarden die Unilever voor alle merken hanteert zijn: schoon, actief, energiek en gezond. Voor iedereen.


De oorsprong van Unilever begint in 1890. In dit jaar werd Sunlight Zeep geïntroduceerd in Engeland. Het belang van Sunlight Zeep was groot: hygiëne werd bij iedereen onder de aandacht gebracht, de taken van de huisvrouw werden verlicht en mensen ervoeren meer plezier en aantrekkingskracht na het gebruik van de zeep.


Meerdere bedrijven bundelden de krachten en produceerden die eerste periode voornamelijk zeep en margarine. Na de Eerste Wereldoorlog konden veel bedrijven met moeite blijven bestaan, wat extra gold voor bedrijven in dezelfde branches. Deze bedrijven besloten niet te sluiten, maar te fuseren waardoor Unilever ontstond.


Momenteel heeft Unilever nog 400 leidende merken overgehouden waaronder Ben & Jerry's, Axe, Andrelon, Calvé, Croma en Dove. Ook heeft Unilever in het verleden enkele bekende merken verkocht waaronder Iglo diepvries (2006) en Bifi (2014).


In Nederland zijn nog drie productie bedrijven van Unilever actief:

  • Unox (Oss)
  • Ben & Jerry's (Hellendoorn)
  • Blue Band + Calvé (Rotterdam)

 

Interviews Unilever

Interventies nodig voor een veerkrachtige voedselketen

Interventies nodig voor een veerkrachtige voedselketen

Betere samenwerking in de keten, innovatie en consistent Europees beleid zijn nodig om de duurzame voedseltransitie te versnellen, volgens de experts van Corbion, Unilever en Ahold Delhaize aan onze rondetafel. Zij weten als geen ander dat er interventies nodig zijn om een veerkrachtige, wendbare Europese voedselketen te creëren. Hun eigen rol komt vaak neer op langzaam opbouwen, als het gaat om een enorme uitdaging als het terugbrengen van uitstoot bij partners in de keten: ‘Soms moet je klein beginnen en simpelweg vooruitgaan.’

Meer Interviews Unilever

Over Unilever

Unilever is een van de grootste producenten van levensmiddelen en producten voor persoonlijke verzorging en hygiëne. In de schappen van winkels liggen meer dan vierhonderd merken die aan Unilever gekoppeld zijn. De drie branches waarin Unilever zich profileert zijn:

  • Food Brands: er op gericht om de dagelijkse maaltijd gezond en speciaal te maken, ongeacht voor welke wereldkeuken.
  • Home Care Brands: gericht op gemak en hygiëne.
  • Personal Care Brands: gericht op het gevoel er goed uit te zien en goed te voelen voor iedereen.
 

De kernwaarden die Unilever voor alle merken hanteert zijn: schoon, actief, energiek en gezond. Voor iedereen.


De oorsprong van Unilever begint in 1890. In dit jaar werd Sunlight Zeep geïntroduceerd in Engeland. Het belang van Sunlight Zeep was groot: hygiëne werd bij iedereen onder de aandacht gebracht, de taken van de huisvrouw werden verlicht en mensen ervoeren meer plezier en aantrekkingskracht na het gebruik van de zeep.


Meerdere bedrijven bundelden de krachten en produceerden die eerste periode voornamelijk zeep en margarine. Na de Eerste Wereldoorlog konden veel bedrijven met moeite blijven bestaan, wat extra gold voor bedrijven in dezelfde branches. Deze bedrijven besloten niet te sluiten, maar te fuseren waardoor Unilever ontstond.


Momenteel heeft Unilever nog 400 leidende merken overgehouden waaronder Ben & Jerry's, Axe, Andrelon, Calvé, Croma en Dove. Ook heeft Unilever in het verleden enkele bekende merken verkocht waaronder Iglo diepvries (2006) en Bifi (2014).


In Nederland zijn nog drie productie bedrijven van Unilever actief:

  • Unox (Oss)
  • Ben & Jerry's (Hellendoorn)
  • Blue Band + Calvé (Rotterdam)

 

Bestuurders Unilever in het nieuws

facebook

ManagementScope.nl gebruikt cookies

Voorkeuren

Basis

Basis cookies:
Scope Business Media anonimiseert de data van personen die op de site terechtkomen. Hierdoor heeft managementscope.nl nauwelijks persoonlijke data van onze websitebezoekers in beheer en mogen wij selecte datapunten verzamelen die geenszins aan u als persoon te koppelen vallen. Onder noodzakelijke cookies vallen alle datapunten die Scope Business Media gerechtigd is om te plaatsen zonder expliciete toestemming van de bezoeker. Dit betreft enkel volledig geanonimiseerde data die noodzakelijk is voor het functioneren van de site.

Compleet (aanbevolen)

Overige cookies, bij het kiezen voor ‘compleet’:
Onder de noemer ‘Overige cookies’ vallen cookies waarvoor wij expliciet toestemming van u nodig hebben. Hieronder vallen bijvoorbeeld onze marketing cookies die wij tevens volledig anonimiseren. Deze cookies zijn echter wel essentieel voor Scope Business Media, om ervoor te zorgen dat managementscope.nl kan blijven voortbestaan als site.

Cookie- en privacyverklaring