VodafoneZiggo Group B.V.

Hier vindt u informatie over VodafoneZiggo Group B.V. en zijn functionarissen.

  • VodafoneZiggo is in 2017 ontstaan uit een fusie tussen Vodafone en Ziggo
  • VodafoneZiggo heeft 8.000 medewerkers in dienst

Over VodafoneZiggo

VodafoneZiggo is een landelijke aanbieder van vaste, mobiele en geïntegreerde communicatie- en entertainmentdiensten. Er werken circa 8.000 medewerkers bij VodafoneZiggo.

VodafoneZiggo is onstaan als een joint venture van Liberty Global, het moederbedrijf van Ziggo, en Vodafone begin 2017. Beide bedrijven hebben een aandelenbelang van 50%

Op 5 november 2014 fuseerden kabelexploitanten Ziggo en UPC en gingen samen verder onder de naam Ziggo. Het moederbedrijf Liberty Global was destijds al eigenaar van beide bedrijven. De in Nederland behaalde omzet van Liberty Global steeg in 2014 met meer dan 20 procent naar 1,5 miljard dollar (1,3 miljard euro).

Organisatiestructuur VodafoneZiggo

VodafoneZiggo heeft een raad van bestuur en een aparte raad van commissarissen (two tier). De leden van de raad van bestuur worden aangesteld door de raad van commissarissen (RvC). De RvB is verantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken en voor het beleid en de strategie van het bedrijf. De RvC houdt toezicht op het bestuur en staat het bestuur met advies terzijde.

Interviews VodafoneZiggo

Robin Clements van VodafoneZiggo zoekt steeds proactievere oplossingen

Robin Clements van VodafoneZiggo zoekt steeds proactievere oplossingen

Veel servicemogelijkheden bieden is mooi, maar VodafoneZiggo’s executive director customer operations Robin Clements streeft een hoger doel na: ‘We moeten  toe naar een dienstverlening die zo simpel is dat je als klant helemaal geen hulp nodig hebt.’  Onder de noemer GigaNet, het krachtige netwerk van Vodafone en Ziggo, investeert het telecombedrijf jaarlijks honderden miljoenen in een stabiel en innovatief netwerk. Nooit eerder heeft het verbinden van mensen via het vaste- en mobiele netwerk zoveel betekenis gehad als op dit moment tijdens de coronacrisis. Deze crisis gaat lang duren, en vergt een continu balanceren tussen aan de ene kant zorgen voor een optimale veiligheid voor alle medewerkers en aan de andere kant zorgen dat heel Nederland volledig bereikbaar blijft; met topprioriteit voor ziekenhuizen, de brandweer en andere nooddiensten. Dat lukt de aanbieder van vaste, mobiele en geïntegreerde communicatie- en entertainmentdiensten tot nu toe goed. De waarderingscijfers zijn dan ook flink gestegen, constateert Robin Clements.  

Meer Interviews VodafoneZiggo

Bestuurders in het nieuws

facebook