Nienke Meijer: 'Wij leiden vernieuwers op'

Nienke Meijer: 'Wij leiden vernieuwers op'

29-07-2015 | Interviewer: Mark Boelhouwer | Auteur: Erik Bouwer | Beeld: Erik van der Burgt

Studenten worden opgeleid voor beroepen die nog niet bestaan. Nienke Meijer, voorzitter van het college van bestuur van Fontys Hogescholen, wil hen leren hoe je in een sterk digitaliserende wereld de regie over je leven houdt.

Het onderwijs is het vertrekpunt voor een nieuwe arbeidsmarktgeneratie, maar staat ook onder invloed van een digitaliserende samenleving. ‘Iedereen altijd en overal online’ leidt tot vernieuwing in het klaslokaal en daarbuiten: in de didactiek, in de samenwerking tussen studierichtingen onderling en met het bedrijfsleven. Mark Boelhouwer, ceo van Ricoh Nederland, spreekt met Nienke Meijer over hoe onderwijs en nieuwe werktrends elkaar beïnvloeden.




Dit interview is gepubliceerd in Management Scope 06-07 2015.


>> Lees verder op werktrends.nl



Nienke  Meijer

Geïnterviewd: Nienke Meijer

  • > Co-founder   De Buitenboordmotor
  • > Commissaris   Deloitte Holding B.V.
  • > Lid raad van toezicht   Leids Universitair Medisch Centrum
  • > Voorzitter bestuur   Stichting Volkskrant
  • > Bestuurslid   Adviesraad Wetenschap, Technologie en Innovatie (AWTI)

Management Scope Rankings

Bekijk hier alle rankings die Management Scope jaarlijks samenstelt.

Meer interviews

magazines_artikelen/rt_vattenfall06v.jpg

De kracht van de logistieke keten

Versnelling van verduurzaming is nodig. Hoe staan marktpartijen binnen de logistieke sector hier tegenover? ‘Zodra een partij binnen het ecosysteem niet thuis geeft, gaat verduurzamen niet werken.’

lees artikel
magazines_artikelen/Damen06v.jpg

De eerste honderd dagen als ceo van Damen Shipyards

‘Als ceo kan ik nu echt gas geven op innovatieve ideeën’, zegt Arnout Damen over zijn eerste honderd dagen als ceo van Damen Shipyards.

Wie: Arnout Damen
Wat: Sinds 1 januari 2020 ceo van Damen Shipyards

lees artikel
magazines_artikelen/rt_deloitte06v.jpg

Deze drie topvrouwen zien een ‘cut the crap-mentaliteit’ ontstaan

De crisis zorgt voor nieuw licht op risicomanagement en de kracht van purpose, concluderen bestuurders van APG, ABN AMRO en Achmea in een gesprek over leidinggeven in crisistijd. ‘De crisis heeft laten zien dat de strategie klopt, maar dat de executie veel sneller en beter kan.’

lees artikel
Management Scope

Geïntereseerd in Management Scope?

Maak kennis met het magazine via een proefabonnement: 3 edities voor €18,- of 6 edities voor €36,-

Vraag een proefabonnement aan
facebook