'Workplace strategy hoort thuis in de boardroom'

'Workplace strategy hoort thuis in de boardroom'

14-12-2015 | Interviewer: Mark Boelhouwer | Auteur: Marieke Verhoeven | Beeld: Erik van der Burgt

Steelcase transformeerde de afgelopen jaren van kantoormeubelfabrikant naar ‘werkomgevingsexpert’. Paul Zuidema, director client collaboration EMEA, laat zich inspireren door interactie en productiviteit op de werkvloer.

De naam Steelcase zal niet bij iedereen direct een belletje doen rinkelen. Toch bestaat het internationale concern uit Michigan al meer dan honderd jaar en is ze wereldwijd marktleider op het gebied van kantoormeubilair. Sinds vijftien jaar focust het bedrijf niet alleen op de fysieke middelen waar mensen mee werken, maar vooral ook op de manier waarop mensen werken. Met als belangrijkste vraag: hoe kun je met een bepaalde werkomgeving het maximale uit mensen halen?


Dit interview is gepubliceerd in Management Scope 09.


>> Lees verder op werktrends.nl.



Paul  Zuidema

Geïnterviewd: Paul Zuidema

  • > Commercial Director, International   VDB Holding b.v.

Management Scope Rankings

Bekijk hier alle rankings die Management Scope jaarlijks samenstelt.

Meer interviews

magazines_artikelen/Managementdenker-elipslife07v.jpg

Thuiswerken? Pak het voorzichtig aan, adviseren Henk-Jan Hoekjen en Wim Pullen

Wat zijn de effecten van massaal thuiswerken op zaken als productiviteit, sociale samenhang en het wel en wee van medewerkers, en wat is wijsheid als kantoren hun deuren weer openen? Wim Pullen en Henk-Jan Hoekjen van kenniscentrum Center for People and Buildings (CfPB) trekken op basis van uitgebreid onderzoek voorzichtig eerste conclusies. ‘Geloof niet in generieke oplossingen.’

lees artikel
magazines_artikelen/Baardwijk07v.jpg

Karin van Baardwijk: 'Binnen ESG meer aandacht voor social'

Medewerkers van vermogensbeheerder Robeco keren langzaamaan terug naar de vertrouwde kantooromgeving, maar de wereld is de afgelopen maanden flink veranderd. Robeco-coo Karin van Baardwijk ziet binnen de ESG-criteria, die het concern als leidraad hanteert, een opmerkelijke verschuiving: ‘Er is nu meer aandacht voor de “s” van social.’

lees artikel
magazines_artikelen/Jong07v.jpg

Hans de Jong (Philips) zoekt naar een nieuwe balans in de samenleving

Het bedrijfsleven moet de kloof met de maatschappij dichten door publiek-private samenwerking aan brede welvaart, vindt Hans de Jong. De president van Philips Nederland praat over de coronacrisis, het racismedebat en de invloed van kunstmatige intelligentie: ‘De kritiek op bedrijven is ook een uiting van maatschappelijke onvrede.’

lees artikel
Management Scope

Geïntereseerd in Management Scope?

Maak kennis met het magazine via een proefabonnement: 3 edities voor €18,- of 6 edities voor €36,-

Vraag een proefabonnement aan
facebook