Huidige functies Conny Braams
- 2018 - heden Lid raad van advies, Rotterdam School of Management
Loopbaan Conny Braams
- 2020 - 2023 Chief digital & marketing officer, Unilever
- 2018 - 2022 Lid raad van toezicht, Kröller Müller Otterlo
- 2018 - 2020 Lid dagelijks bestuur en vice-voorzitter, VNO-NCW
- 2018 - 2020 Executive vice president Middle Europe, Unilever
- 2016 - 2020 National chairman, Unilever Nederland
- 2016 - 2018 Executive vice president Unilever Benelux & Home Care Europa, Unilever
- 2016 - 2018 Vice-voorzitter bestuur, FNLI
- 2011 - 2016 Non-executive director, Heineken
- 2011 - 2016 Executive vice president food solutions (Asia, Africa, Middle-East), Unilever
- 2006 - 2010 Vice President Marketing Foods, IceCream and Home Care & Personal Care Spain, Unilever
- 2004 - 2006 Vice President Corporate Communications & Sustainability Europe, Unilever
- 2000 - 2004 Vice president business unit foods, Unilever Nederland
- 1990 - 1999 Diverse managementfuncties, Unilever Nederland
Opleiding Conny Braams
- 1988 - 1990 Beleidsmanagement, Erasmus Universiteit Rotterdam
- 1983 - 1988 Gezondheidszorgmanagement, Erasmus Universiteit Rotterdam
Rankings
Overige vermeldingen
Braams was Business Director van Unilver in Spanje. In die rol is zijn onder andere verantwoordelijk geweest voor de introductie van Lipton thee in die regio.
Bekende merken waaraan Braams heeft gebouwd zijn onder andere Becel, Dove, Axe, Magnum en Ben & Jerry's.
Trivia
Conny Braams is verkozen tot Topvrouw van het jaar 2009 door Managers Netwerk Nederland. Dit vanwege haar visie en impact op Unilever in Spanje en vooral haar eigen manier van leidinggeven.
Conny Braams is veel in het nieuws geweest vanwege haar inspanningen om meer vrouwen op topposities in Nederland te krijgen.
Interesses
Reizen, culturen, lezen en sport
Thuis
Getrouwd, twee dochters
De inspiratiebron van Conny Braams
New Power: How Power Works in Our Hyperconnected World - and How to Make It Work for You
Jeremy Heimans & Henry Timms
New Power inspireert me door te laten zien dat technologische ontwikkelingen een revolutie betekenen in de politiek, in de business, in organisaties en in ons dagelijks leven. Het laat het grote vraagstuk van onze tijd zien: zal de nieuwe macht, mass participation door hyperconnectiviteit, de wereld vooral een stukje beter of slechter maken?