Marguerite Soeteman - Reijnen

Marguerite Soeteman - Reijnen

Global chief marketing officer (CMO) bij Aon Inpoint (Aon Plc)


Personalia

Naam: Mr. Marguerite Soeteman - Reijnen

Geboortejaar: 1966

Nationaliteit: Nederlandse

Is dit uw profiel en heeft u vragen, opmerkingen of wijzigingen? Neem dan contact met ons op Contact

Huidige functies Marguerite Soeteman - Reijnen

  • 2014 - heden Global chief marketing officer (CMO), Aon Inpoint (Aon Plc)
  • 2013 - heden Chairman executive board, Aon Holdings
  • 2020 - heden Voorzitter, Stichting Topvrouwen
  • 2017 - heden Lid raad van toezicht, Koninklijke Stichting Defensiemusea
  • 2018 - heden Lid board of directors, American Chamber of Commerce in the Netherlands
  • 2018 - heden Vicevoorzitter raad van toezicht (TAC), NautaDutilh N.V.

Loopbaan Marguerite Soeteman - Reijnen

  • 2015 - 2019 Lid Raad van Toezicht, Gelre Ziekenhuizen
  • 2009 - 2017 Voorzitter raad van toezicht, Stichting ALS
  • 2011 - 2015 Commissaris, Madurodam
  • 2011 - 2014 Group managing director EMEA & APAC, Aon Inpoint
  • 2008 - 2011 Chief broking officer Europe Middle East Africa, Aon
  • 2007 - 2008 Managing director capital markets Europe Middle East Africa, Aon
  • 1997 - 2008 Diverse (management)functies, Aon

Opleiding Marguerite Soeteman - Reijnen

  • 2016 - 2016 AMP, Harvard Business School
  • Executive Management , INSEAD Business School
  • English Law, The London School of Economics and Political Science
  • Executive Management , Northwestern University - Kellogg School of Management
  • 1986 - 1990 Erasmus Universiteit Rotterdam
  • 1985 - 1986 Nyenrode Business Universiteit, Breukelen

Trivia

Marquerite Soeteman-Reijnen is de zus van Gabriëlle Reijnen. Soeteman-Reijnen is getrouwd en heeft twee kinderen: Alexander en Isabelle. Zij is geïnteresseerd in actualiteiten en golf.

De inspiratiebron van Marguerite Soeteman - Reijnen

Trading Places

John Landis

Een weddenschap van 1 dollar tussen twee old boys, tevens eigenaren van commodity broking firma Duke & Duke, is het begin van een film die in 1983 op ludieke wijze diepgaandere maatschappelijke thema’s zoals segregatie, D&I, shareholder versus stakeholder value en cultuur en gedrag loepzuiver onder de aandacht bracht. Deze thema’s spraken me toen al erg aan, maar in het huidige wereldbeeld nog veel meer. De weddenschap draait om wat bepalend is, nature of nurture. Tegenpolen Louis Winthorpe III (blank, gefortuneerd met de juiste opleiding en sociale status) en Billy Ray Valentine (een arme gekleurde dakloze) wisselen door het toedoen van de gebroeders Duke van de ene op de andere dag van plaats. Valentine wordt de gevierde beurshandelaar, terwijl het gedrag van Winthorpe van kwaad tot erger gaat. Aan het eind van de film wint het ethisch moreel kompas van Valentine en Winthorpe het van het onheuse gedrag van de Duke-broers.

Trading Places
Marguerite Soeteman - Reijnen

Interview met Marguerite Soeteman - Reijnen

Marguerite Soeteman-Reijnen (Aon): 'In deze nieuwe wereld moet je altijd op je hoede zijn'

De chairman van de executive board van Aon Holdings en global chief marketing officer van Aon Inpoint is nauw aangesloten bij digitale ontwikkelingen. ‘Ik geloof in leiders die kunnen meepraten over de inhoud.’

Gepubliceerd op 08-04-20

Lees artikel

Meer interviews met Marguerite Soeteman - Reijnen

facebook