Nancy McKinstry

Nancy McKinstry

CEO en voorzitter raad van bestuur bij Wolters Kluwer


Personalia

Naam: Nancy McKinstry

Nationaliteit: Amerikaanse

Is dit uw profiel en heeft u vragen, opmerkingen of wijzigingen? Neem dan contact met ons op Contact

Huidige functies Nancy McKinstry

  • 2003 - heden CEO en voorzitter raad van bestuur, Wolters Kluwer
  • 2016 - heden Lid board of directors, Accenture
  • 2011 - heden Lid board of directors, Abbott Laboratories
  • 2007 - heden Bestuurslid, Overseers Columbia Business School
  • 2003 - heden Lid board of directors, Russell Reynolds Associates

Loopbaan Nancy McKinstry

  • 2011 - 2014 Commissaris, Sanoma Media Netherlands
  • 2004 - 2013 Commissaris, Ericsson
  • 2000 - 2003 CEO, Wolters Kluwer Noord-Amerika
  • 1999 - 2000 CEO, SCP Communications
  • 1993 - 1999 CEO en president, CCH Legal Information Services
  • 1984 - 1992 Consultant, Booz Allen Hamilton

Opleiding Nancy McKinstry

  • MBA, Columbia University, New York, Finance & Marketing
  • Economie, University of Rhode Island, BA
  • Rechten, University of Rhode Island, Honorary degree Doctor of Laws

Overige vermeldingen

CCH Legal Information Services werd in 1995 overgenomen door Wolters Kluwer.

Voormalige nevenfuncties:
- Lid raad van advies INSEAD Nederland
- Bestuurslid Amerikaanse Kamer van Koophandel
- Lid University Club of New York City
- Lid Raad van Advies, Amsterdam Institute of Finance
- Lid Raad van Advies, Harrington School of Communication and Media

Trivia

Mrs. McKinstry is getrouwd en heeft twee kinderen. Ze is geboren in Connecticut en verhuisde op latere leeftijd naar New York.

De in Amsterdam woonachtige McKinstry houdt van wandelen en lezen.

Laatste nieuws over Nancy McKinstry


Nancy McKinstry beoogd commissaris Sanoma

Sanoma wil Nancy McKinstry, CEO van Wolters Kluwer, voordragen als commissaris van de Finse uitgeverij.

Gepubliceerd op 11-03-11

Lees artikel
Nancy McKinstry

Interview met Nancy McKinstry

Nancy McKinstry digitaliseert Wolters Kluwer

Toen McKinstry begon als ceo bij Wolters Kluwer bestond 75 procent van de producten nog uit printuitgaven, nu is dat nog maar vijftien procent. In de derde fase van de grote transformatie wordt het concern almaar digitaler.

Gepubliceerd op 22-06-17

Lees artikel
facebook