Interviews

Toen Ikea tijdens de pandemie genoodzaakt was de winkels te sluiten, kwam de digitale transformatie in een stroomversnelling. Cdo Kevin Gamble kwam over vanuit Canada om het proces te leiden. ‘Met 29 country digital managers in evenzoveel landen wisselen we kennis, inzichten en ideeën uit. Noem het crowdsourcing op een schaal van 29.’

Lees verder

In nog geen twee decennia groeide Mollie uit van disrupter tot een gevestigde on- en offline betalingsdienstaanbieder. Simpliciteit is volgens chief commercial officer Ken Serdons de belangrijkste pijler onder het bedrijf. Samen met de focus op groei en innovatie doen slimme integraties en het gebrek aan maatwerk de rest. ‘Klanten met een paar transacties per dag hebben bij ons hetzelfde product als klanten met honderden miljoenen aan volume.’

Lees verder

Daniel Gebler was in 2015 een van de founders van Picnic. Als cto van de online supermarktketen gelooft hij in snelle sprints als innovatiestrategie. Groot denken hoeft niet altijd: 10 keer 10 procent verbetering levert meer op dan één keer 100 procent. Waarde toevoegen kan bovendien alleen door tech te verbinden met de operatie en de business. ‘Als je het niet weet te vertalen in operational excellence, heeft digitaal talent geen waarde.’

Lees verder

Kevin Gamble (IKEA) over digitalisering: ‘Meer tijd voor werk dat waarde toevoegt’

Toen Ikea tijdens de pandemie genoodzaakt was de winkels te sluiten, kwam de digitale transformatie in een stroomversnelling. Cdo Kevin Gamble kwam over vanuit Canada om het proces te leiden. ‘Met 29 country digital managers in evenzoveel landen wisselen we kennis, inzichten en ideeën uit. Noem het crowdsourcing op een schaal van 29.’

Lees verder

Ken Serdons (Mollie): ‘De basis is juist om géén maatwerk te bieden’

In nog geen twee decennia groeide Mollie uit van disrupter tot een gevestigde on- en offline betalingsdienstaanbieder. Simpliciteit is volgens chief commercial officer Ken Serdons de belangrijkste pijler onder het bedrijf. Samen met de focus op groei en innovatie doen slimme integraties en het gebrek aan maatwerk de rest. ‘Klanten met een paar transacties per dag hebben bij ons hetzelfde product als klanten met honderden miljoenen aan volume.’

Lees verder

Daniel Gebler (Picnic): ‘Digitale transformaties hoeven niet wereldschokkend te zijn’

Daniel Gebler was in 2015 een van de founders van Picnic. Als cto van de online supermarktketen gelooft hij in snelle sprints als innovatiestrategie. Groot denken hoeft niet altijd: 10 keer 10 procent verbetering levert meer op dan één keer 100 procent. Waarde toevoegen kan bovendien alleen door tech te verbinden met de operatie en de business. ‘Als je het niet weet te vertalen in operational excellence, heeft digitaal talent geen waarde.’

Lees verder

Essays

Bestuurders zullen de veranderingen door digitalisering echt moeten omarmen, want deze transformatie zal nooit klaar zijn. Cdo Bart Delmulle, verantwoordelijk voor het digitale versnellingsprogramma van PostNL, adviseert bestuurders dan ook over hun schouder te blijven kijken – er is immers altijd wel iemand die sneller inspeelt op de technologie die in overvloed beschikbaar is. Delmulle deelt zeven belangrijke lessons learned over kansen, uitdagingen en succesfactoren bij het transformeren naar een digital first-bedrijfsvoering.

Lees verder

Een beetje paranoia helpt bij het digitaliseren

Bestuurders zullen de veranderingen door digitalisering echt moeten omarmen, want deze transformatie zal nooit klaar zijn. Cdo Bart Delmulle, verantwoordelijk voor het digitale versnellingsprogramma van PostNL, adviseert bestuurders dan ook over hun schouder te blijven kijken – er is immers altijd wel iemand die sneller inspeelt op de technologie die in overvloed beschikbaar is. Delmulle deelt zeven belangrijke lessons learned over kansen, uitdagingen en succesfactoren bij het transformeren naar een digital first-bedrijfsvoering.

Lees verder

Gerelateerde thema's

Strategie en innovatie

Implementatie en transformatie

Digitalisering en disruptie

facebook

ManagementScope.nl gebruikt cookies

Voorkeuren

Basis

Basis cookies:
Scope Business Media anonimiseert de data van personen die op de site terechtkomen. Hierdoor heeft managementscope.nl nauwelijks persoonlijke data van onze websitebezoekers in beheer en mogen wij selecte datapunten verzamelen die geenszins aan u als persoon te koppelen vallen. Onder noodzakelijke cookies vallen alle datapunten die Scope Business Media gerechtigd is om te plaatsen zonder expliciete toestemming van de bezoeker. Dit betreft enkel volledig geanonimiseerde data die noodzakelijk is voor het functioneren van de site.

Compleet (aanbevolen)

Overige cookies, bij het kiezen voor ‘compleet’:
Onder de noemer ‘Overige cookies’ vallen cookies waarvoor wij expliciet toestemming van u nodig hebben. Hieronder vallen bijvoorbeeld onze marketing cookies die wij tevens volledig anonimiseren. Deze cookies zijn echter wel essentieel voor Scope Business Media, om ervoor te zorgen dat managementscope.nl kan blijven voortbestaan als site.

Cookie- en privacyverklaring