PostNL
Hier vindt u alle content gemaakt in samenwerking met onze partner PostNL.
Interviews
Toen Ikea tijdens de pandemie genoodzaakt was de winkels te sluiten, kwam de digitale transformatie in een stroomversnelling. Cdo Kevin Gamble kwam over vanuit Canada om het proces te leiden. ‘Met 29 country digital managers in evenzoveel landen wisselen we kennis, inzichten en ideeën uit. Noem het crowdsourcing op een schaal van 29.’
Lees verderIn nog geen twee decennia groeide Mollie uit van disrupter tot een gevestigde on- en offline betalingsdienstaanbieder. Simpliciteit is volgens chief commercial officer Ken Serdons de belangrijkste pijler onder het bedrijf. Samen met de focus op groei en innovatie doen slimme integraties en het gebrek aan maatwerk de rest. ‘Klanten met een paar transacties per dag hebben bij ons hetzelfde product als klanten met honderden miljoenen aan volume.’
Lees verderDaniel Gebler was in 2015 een van de founders van Picnic. Als cto van de online supermarktketen gelooft hij in snelle sprints als innovatiestrategie. Groot denken hoeft niet altijd: 10 keer 10 procent verbetering levert meer op dan één keer 100 procent. Waarde toevoegen kan bovendien alleen door tech te verbinden met de operatie en de business. ‘Als je het niet weet te vertalen in operational excellence, heeft digitaal talent geen waarde.’
Lees verderKevin Gamble (IKEA) over digitalisering: ‘Meer tijd voor werk dat waarde toevoegt’
Toen Ikea tijdens de pandemie genoodzaakt was de winkels te sluiten, kwam de digitale transformatie in een stroomversnelling. Cdo Kevin Gamble kwam over vanuit Canada om het proces te leiden. ‘Met 29 country digital managers in evenzoveel landen wisselen we kennis, inzichten en ideeën uit. Noem het crowdsourcing op een schaal van 29.’
Lees verderKen Serdons (Mollie): ‘De basis is juist om géén maatwerk te bieden’
In nog geen twee decennia groeide Mollie uit van disrupter tot een gevestigde on- en offline betalingsdienstaanbieder. Simpliciteit is volgens chief commercial officer Ken Serdons de belangrijkste pijler onder het bedrijf. Samen met de focus op groei en innovatie doen slimme integraties en het gebrek aan maatwerk de rest. ‘Klanten met een paar transacties per dag hebben bij ons hetzelfde product als klanten met honderden miljoenen aan volume.’
Lees verderDaniel Gebler (Picnic): ‘Digitale transformaties hoeven niet wereldschokkend te zijn’
Daniel Gebler was in 2015 een van de founders van Picnic. Als cto van de online supermarktketen gelooft hij in snelle sprints als innovatiestrategie. Groot denken hoeft niet altijd: 10 keer 10 procent verbetering levert meer op dan één keer 100 procent. Waarde toevoegen kan bovendien alleen door tech te verbinden met de operatie en de business. ‘Als je het niet weet te vertalen in operational excellence, heeft digitaal talent geen waarde.’
Lees verder
Wat worden de corporate governance-trends van 2026? Deel je visie in onze korte survey
Met jouw input krijgen we scherp zicht op de thema’s die leven bij bestuurders, commissarissen en andere governance-professionals. De resultaten publiceren we op 3 februari in ons magazine en online. Het invullen kost ongeveer vijf minuten. >> Doe mee aan de survey
Essays
Bestuurders zullen de veranderingen door digitalisering echt moeten omarmen, want deze transformatie zal nooit klaar zijn. Cdo Bart Delmulle, verantwoordelijk voor het digitale versnellingsprogramma van PostNL, adviseert bestuurders dan ook over hun schouder te blijven kijken – er is immers altijd wel iemand die sneller inspeelt op de technologie die in overvloed beschikbaar is. Delmulle deelt zeven belangrijke lessons learned over kansen, uitdagingen en succesfactoren bij het transformeren naar een digital first-bedrijfsvoering.
Lees verderEen beetje paranoia helpt bij het digitaliseren
Bestuurders zullen de veranderingen door digitalisering echt moeten omarmen, want deze transformatie zal nooit klaar zijn. Cdo Bart Delmulle, verantwoordelijk voor het digitale versnellingsprogramma van PostNL, adviseert bestuurders dan ook over hun schouder te blijven kijken – er is immers altijd wel iemand die sneller inspeelt op de technologie die in overvloed beschikbaar is. Delmulle deelt zeven belangrijke lessons learned over kansen, uitdagingen en succesfactoren bij het transformeren naar een digital first-bedrijfsvoering.
Lees verderGerelateerde thema's
Strategie en innovatie
Implementatie en transformatie
Digitalisering en disruptie
