Roy Jakobs

Roy Jakobs

Chief business leader Connected Care bij Philips


Personalia

Naam: Roy Jakobs b.c.

Geboortejaar: 1974

Nationaliteit: Nederlandse en Duitse

Is dit uw profiel en heeft u vragen, opmerkingen of wijzigingen? Neem dan contact met ons op. Contact
Is dit uw profiel en heeft u vragen, opmerkingen of wijzigingen? Neem dan contact met ons op.

Huidige functies Roy Jakobs

  • 2020 - heden Chief business leader Connected Care, Philips

Loopbaan Roy Jakobs

  • 2018 - 2020 Lid executive committee, Philips
  • 2018 - 2020 Chief business leader Personal Health, Philips
  • 2015 - 2018 CEO Business Group Domestic Appliances, Philips
  • 2011 - 2015 CEO Midden-Oosten en Turkije, Philips
  • 2010 - 2011 Chief Marketing Officer & Chief Strategy Officer, Philips Lighting
  • 2007 - 2010 Managing director Academic & Government Markets , Reed Elsevier
  • 2005 - 2007 Strategiedirecteur, Elsevier Science & Technology
  • 1998 - 2005 Verschillende functies in Nederland, Portugal, België en Luxemburg, Shell

Opleiding Roy Jakobs

  • 2012 - 2013 New Board Programm, Nyenrode Business Universiteit
  • 2000 - 2002 Marketing , TIAS School for Business and Society
  • 1992 - 1997 MBA, Radboud Universiteit Nijmegen, Marketing
  • 1995 - 1996 MBA, Università degli Studi di Bologna, Italië

Overige vermeldingen

Van 2010 tot 2012 was Roy Jakobs Chief Marketing Officer van Philips Lighting. In die hoedanigheid gaf Jakobs leiding aan het neerzetten van Philips Lighting als marktleider in Licht en in bijzonder in het LED-segment.

Daarbij richtte hij zich met name op klantgerichtheid, innovatie en groei. Jakobs kwam binnen bij Philips omdat hij zich wilde inzetten voor het verhogen van de levenskwaliteit voor mensen. Zo was Jakobs nauw betrokken bij de marketingtransformatie van lichtproducent naar aanbieder van duurzame lichtoplossingen.
Vervolgens werd Jakobs in 2012 benoemd tot marktleider Midden Oosten & Turkije, om in 2015 de Huishoudelijke Apparaten-divisie van Philips vanuit Shanghai te gaan leiden. 

Roy Jakobs begon zijn carrière bij Shell. Hij was pas 26 toen hij het merk TinQ in de markt zette, een keten van onbemande benzinestations. Drie jaar later werd Roy Jakobs benoemd tot landelijke Retail Manager van Shell. Eerst in Portugal en later in België/Luxemburg.

Daarna stapte Jakobs over van Shell naar Reed Elsevier, waar hij ondanks de economische krimp een groei wist te realiseren van 1,4 miljard.

Sinds januari 2020 is Jakobs Chief Business Leader van de Connected Care-activiteiten van Philips. Ook is hij sinds 2018 lid van het executive committee van de onderneming.

Trivia

Roy Jakobs is getrouwd en heeft drie kinderen. Hij was in 2011 de winnaar van de Young Captain Award. De andere twee finalisten waren Maarten Edixhoven (directievoorzitter Zwitserleven) en Lidewij de Haas (directielid ARCADIS Nederland).

facebook