Anja Montijn voorgedragen als commissaris bij Fugro

Anja Montijn voorgedragen als commissaris bij Fugro

23-01-2015 De raad van commissarissen van Fugro draagt bij de aandeelhoudersvergadering op 30 april 2015 Anja Montijn en Petri Hofsté voor als commissaris.

Anja Montijn-Groenewoud werkte tot januari 2015 25 jaar bij Accenture. Zij vervulde daar verschillende internationale en nationale managementposities. Van 2006 tot 2013 was Montijn managing director van Accenture Nederland en van 2013 tot 2015 Global Director Management Consulting Resources Industry van Accenture.

Expertise Montijn
De raad van commissarissen van Fugro draagt Montijn aan als commissaris vanwege haar grote expertise in consultancy services, IT- processen, strategie en veranderingsmanagement.

Petri Hofsté
Naast Montijn wordt ook Petri Hofsté voorgesteld als commissaris. Hofsté heeft verschillende financiële management posities vervuld. Zij was Chief Financial and Risk Officer bij APG, divisiedirecteur Toezicht bij De Nederlandsche Bank, CFO bij RBS, deputy CFO ABN Amro en partner bij KPMG. Hofste is nu commissaris bij Kas Bank, BNG en Achmea.

Vertrokken commissarissen
Vorig jaar november stapte Gert-Jan Kramer op als commissaris bij Fugro. Hij zei toen: 'de discussie over de combinatie van mijn aandeelhouderschap en lidmaatschap van de RvC is niet in het belang van mijzelf of van Fugro'. Ook Marion Helmes vertrok vorig jaar als commissaris. John Colligan zal bij de komende aandeelhgoudersvergadering met pensioen gaan.

Lees verder
> Interview met Anja Montijn
> Vertrek Gert-Jan Kramer uit RvC Fugro

 

Interview met Anja Montijn-Groenewoud

Board effectiveness in turbulente tijden: 'Praten we eigenlijk over hetzelfde?'

Board effectiveness in turbulente tijden: 'Praten we eigenlijk over hetzelfde?'

28-09-2022 De ervaren commissarissen die we lieten discussiëren over board effectiveness in tijden van turbulentie en transitie, hebben met elkaar gemeen dat ze het bestuur graag willen uitdagen om in turbulente tijden aansluiting te houden bij de maatschappij en om positieve impact te maken. Bottom line: dat lukt pas als strategische sessies daadwerkelijk bij het begin beginnen. ‘Wat verstaan we nou eigenlijk onder duurzaamheid, social responsibility of inclusie? Let maar op, je krijgt verschillende antwoorden – hoe weet je dan of de ambities hetzelfde zijn?’

Blijf op de hoogte van wisselingen en trends in de boardroom.

Ontvang elke dinsdag en donderdag onze nieuwsbrief.

Nee bedankt
facebook