Roger van Engelen

Roger van Engelen

Principal bij A.T. Kearney


Personalia

Naam: Roger van Engelen

Nationaliteit: Nederlandse

Is dit uw profiel en heeft u vragen, opmerkingen of wijzigingen? Neem dan contact met ons op Contact

Huidige functies Roger van Engelen

Loopbaan Roger van Engelen

  • 2012 - 2017 Manager, A.T. Kearney
  • 2011 - 2012 Associate, A.T. Kearney
  • 2007 - 2011 Senior consultant, Quintel Strategy Consulting

Opleiding Roger van Engelen

  • 2002 - 2006 Nederlands Recht, Universiteit van Maastricht
  • 2001 - 2006 International Business, Universiteit van Maastricht

Essays door Roger van Engelen

Zonder kloppend verhaal, geen sterk merk

Een nieuwe generatie consumenten wil geen massaproductie meer. Merken moeten persoonlijk aanspreken, op maat gemaakt zijn, betrouwbaar communiceren. Dat vraagt een nieuwe, vrije en vooral ondernemende strategie voor merkproducenten.

scopist_posts/originals/Sterke-Merken07k.jpg
Meer opinie artikelen

Interviews door Roger van Engelen

magazines_artikelen/Beckers07k.jpg

Picnic-topman Joris Beckers verandert de supermarktwereld (voorgoed)

De populaire online supermarkt Picnic, die claimt tegen concurrerende prijzen boodschappen gratis thuis te kunnen bezorgen, wil met een nieuwe distributieketen de supermarktwereld openbreken. Oprichter Joris Beckers van de in drie jaar tijd naar 100 miljoen euro omzet gegroeide startup: ‘Misschien kunnen we wel naar 50 procent marktaandeel groeien.’


Lees verder

2018-09-06 07:00:59

magazines_artikelen/Faber07k.jpg

Unilever-executive Hanneke Faber: de consument zoekt gemak

Unilever opereert in snel veranderende marktomstandigheden. Hanneke Faber, president Europe van de levensmiddelengigant, zegt dat de geijkte afzetkanalen niet langer leidend zijn: ‘We mogen onze verknochtheid aan de supermarktcijfers loslaten.’


Lees verder

2018-09-06 07:00:55

magazines_artikelen/sterke-merken-RT07k.jpg

Trots op het eigen voedingsmerk: een ronde tafelgesprek

Er is een interessante dynamiek tussen grote voedingsmerken en nieuwe merken die zich richten op innovatie. Hoe kun je als grote speler zo’n snelgroeiend merk succesvol verder helpen, zonder dat het oorspronkelijke DNA stukgaat? ‘Kleine merken kunnen snel uit de supermarkt verdwijnen.’


Lees verder

2018-09-06 07:00:34

Medebestuurders Roger van Engelen

  • A.T. Kearney
facebook