Arthur van Schendel

Arthur van Schendel

Managing director bij Schuberg Philis


Personalia

Naam: Arthur van Schendel

Nationaliteit: Nederlandse

Is dit uw profiel en heeft u vragen, opmerkingen of wijzigingen? Neem dan contact met ons op Contact

Huidige functies Arthur van Schendel

Loopbaan Arthur van Schendel

  • 2006 - 2017 Customer director, Schuberg Philis
  • 2000 - 2006 Corporate accountmanager, Sun Microsystems
  • 1993 - 1999 Diverse managementposities, KPN
  • 1990 - 1992 Softwareontwikkelaar, East African Tea Auction

Opleiding Arthur van Schendel

  • 1983 - 1989 Monetaire Economie, Erasmus Universiteit Rotterdam

Trivia

Interesses
Jazzmuziek maken en zeilen

Essays door Arthur van Schendel

Deze digitale ontwikkelingen komen op u af

Al jaren houden Arthur van Schendel en Jeroen Borst van IT-dienstverlener Schuberg Philis zich bezig met digitalisering. Ze volgen en begeleiden tal van digitaliseringsprocessen en spreken voor Management Scope met bestuurders van bedrijven die in transitie zijn. Uit al die ervaringen en gesprekken trekken Borst en Van Schendel nu een aantal conclusies. De hamvraag: what’s next?

scopist_posts/originals/whats-next08v.jpg

Arthur van Schendel waarschuwt voor vervreemding van de afdeling IT

Voor het adaptief vermogen van organisaties wordt IT steeds belangrijker. De ontoegankelijkheid van de afdeling staat een positie in het middelpunt van de organisatie in de weg – voor collega’s is IT een ondoorgrondelijk woud met onbegrijpelijke services. Alleen de afdeling zélf kan de vervreemding stoppen: het is tijd voor een hernieuwde kennismaking.

scopist_posts/originals/Vervreemding-IT04k.jpg
Meer opinie artikelen

Interviews door Arthur van Schendel

magazines_artikelen/Pelsma09v.jpg

Wim Pelsma (Aalberts): 'We kunnen snel bewegen'

Aalberts-ceo Wim Pelsma ziet het formeren van de beste teams als zijn voornaamste taak. In de slipstream daarvan digitaliseert het concern als vanzelf. ‘Klanten vragen of wij kunnen nagaan hoe efficiënt hun systemen zijn. We hebben sensoren geplaatst op onze producten en dat levert bruikbare data op. Digitaliseren is dus een kwestie van goed kijken naar wat de markt en wat de klant wil.’


Lees verder

2019-10-30 08:00:08

magazines_artikelen/Knottenbelt04k.jpg

Daan Knottenbelt: 'Niet gedigitaliseerd? Geen interessante partij voor private equity'

Het investeringshart van KKR-partner Daan Knottenbelt gaat sneller kloppen als bedrijven beschikken over verandervermogen en een eind op stoom zijn met hun digitale transformatie. ‘We kijken altijd naar de mate van digitalisering, want digitalisering is in alle mogelijke sectoren relevant.’


Lees verder

2019-04-11 08:00:29

magazines_artikelen/Rondolat01k.jpg

Signify-ceo Eric Rondolat over licht als communicatiemiddel

Eric Rondolat, ceo van Signify, maakte een jaar of zes geleden een analyse van de markt om tot de ontdekking te komen dat er niet slechts één transitie gaande was, maar vijf. De rode draad bij de transities die zich binnen het concern voortdurend voltrekken: ‘Met onze technology jump leveren we een betekenisvolle bijdrage aan een betere wereld.’


Lees verder

2018-12-19 14:00:49

Arthur van Schendel

Interview met Arthur van Schendel

Pim Berger en Arthur van Schendel (Schuberg Philis) over controle en versnelling

Pim Berger en Arthur van Schendel van IT-bedrijf Schuberg Philis werden voor gek verklaard met hun businessmodel waarin ze hun beste mensen vooraan zetten. Nu plukken ze daar de vruchten van. ‘Controle over bedrijfscontinuïteit is fijn, maar direct daarna komt de volgende stap.’

Gepubliceerd op 12-10-17

Lees artikel
facebook