Koninklijke FrieslandCampina N.V.

Hier vindt u informatie over Koninklijke FrieslandCampina N.V. en zijn functionarissen.

  • Hoofdkantoor FrieslandCampina: Stationsplein 4, 3818 LE Amersfoort
  • FrieslandCampina heeft 22.000 medewerkers in 25 landen in dienst [2016]
  • Omzet: € 11,6 miljard [2018]
  • Winst: € 203 miljoen [2018]
  • Actieve leden: 12.104 [2018]
  • Melkprijs (€/100kg): 37,43 [2018]

Over Koninklijke FrieslandCampina

Koninklijke FrieslandCampina is een multinationale zuivelonderneming waarvan alle aandelen in handen zijn Zuivelcoöperatie FrieslandCampina, waarbij 18.906 ledenmelkveebedrijven in Nederland, Duitsland en België zijn aangesloten. Ook bezit FrieslandCampina over een ledenraad met 210 leden. Deze ledenraad kiest de negen bestuursleden van de coöperatie, die ook deel uitmaken van de raad van commissarissen. De producten van de onderneming zijn in meer dan honderd landen te koop. Belangrijkste regio's zijn Europa, Azië en Afrika. De ingrediënten worden wereldwijd verkocht.


Het assortiment van FrieslandCampina bestaat uit melk, zuiveldranken, yoghurt, desserts, kaas, boter, room, melkpoeder, kindervoeding en ingrediënten voor zuivel en vruchten-sappen en -dranken.


Het concern is opgedeeld in 4 divisies

  • Consumer Products Europe, Middle East & Africa: productie en verkoop van de hierboven genoemde producten. De klanten zijn zowel consumenten als professionele afnemers. Vanuit Nederland wordt wereldwijd geëxporteerd.
  • Consumer Products Asia: Zuivel in Azië.
  • Cheese, Butter & Milkpowder: Levert kaas, boter en melkpoeder.
  • Ingredients: produceert ingrediënten (gehaald uit zuivel) voor de voedingsmiddelen- en diervoederindustrie en de farmaceutische industrie. De belangrijkste merken hiervan zijn DMV en DOMO.

Interviews Koninklijke FrieslandCampina

Young Captains in crisistijd: Eric Jones, Nicoline van Leersum en Dustin Woodward

Young Captains in crisistijd: Eric Jones, Nicoline van Leersum en Dustin Woodward

In deze tijd van crisis kunnen jonge leiders meer dan ooit laten zien wat ze waard zijn en pal voor hun mensen gaan staan. Maar hoe toon je daadkracht als er ingewikkelde beslissingen met verstrekkende gevolgen gemaakt moeten worden, niet zelden op basis van onvolledige informatie? ‘Deze crisis is een keiharde confrontatie.’

Meer Interviews Koninklijke FrieslandCampina

Bestuurders in het nieuws

facebook