Salesforce Nederland

Hier vindt u informatie over Salesforce Nederland en zijn functionarissen.

  • Salesforce is in 1999 opgericht in San Francisco, waar het hoofdkantoor zich ook bevindt
  • In 2006 opende het bedrijf een kantoor in Nederland
  • Salesforce is een cloudgebaseerd platform voor customer relationship management (CRM)
  • Het bedrijf is actief in meer dan 30 landen wereldwijd

Over Salesforce

Salesforce is een organisatie die een platform biedt voor customer relationship management (CRM). Het optimaliseert bedrijfsprocessen waarbij klantinteractie als marketing, sales, commerce en klantenservice plaatsvindt. Het doel van het bedrijf is organisaties en instellingen dichter bij hun klanten, medewerkers en andere stakeholders te brengen en relevante relaties op te bouwen in de digitale omgeving. Salesforce stelt organisaties in staat om digitaal te transformeren en een 360 graden beeld van hun klanten te creëren. 

Het ontstaan van Salesforce
In 1999 lanceerden vier oprichters in een klein appartement in San Francisco een nieuwe vorm van een customer relationship management (CRM) systeem. Het idee was om alle software en klantgegevens te hosten op het internet en als abonnementsdienst beschikbaar te stellen. Dit heet ook wel ‘software ad a service’ (SaaS) model. Dit model heeft zich sindsdien snel verspreid over de technologie-industrie wereldwijd. 

Organisatiestructuur Salesforce
Salesforce is een Amerikaans bedrijf met een Amerikaans executive team, board of directors en advisory board. Het bedrijf heeft een one tier board. De board of directors is een samenstelling van de raad van bestuur en de raad van commissarissen. De advisory board is opgesplitst in twee componenten: de adviseurs voor Amerika en de adviseurs voor Europa, het Midden-Oosten en Afrika. In Nederland heeft Salesforc een senior vice president die tevens general manager is. 

Over Salesforce

Salesforce is een organisatie die een platform biedt voor customer relationship management (CRM). Het optimaliseert bedrijfsprocessen waarbij klantinteractie als marketing, sales, commerce en klantenservice plaatsvindt. Het doel van het bedrijf is organisaties en instellingen dichter bij hun klanten, medewerkers en andere stakeholders te brengen en relevante relaties op te bouwen in de digitale omgeving. Salesforce stelt organisaties in staat om digitaal te transformeren en een 360 graden beeld van hun klanten te creëren. 

Het ontstaan van Salesforce
In 1999 lanceerden vier oprichters in een klein appartement in San Francisco een nieuwe vorm van een customer relationship management (CRM) systeem. Het idee was om alle software en klantgegevens te hosten op het internet en als abonnementsdienst beschikbaar te stellen. Dit heet ook wel ‘software ad a service’ (SaaS) model. Dit model heeft zich sindsdien snel verspreid over de technologie-industrie wereldwijd. 

Organisatiestructuur Salesforce
Salesforce is een Amerikaans bedrijf met een Amerikaans executive team, board of directors en advisory board. Het bedrijf heeft een one tier board. De board of directors is een samenstelling van de raad van bestuur en de raad van commissarissen. De advisory board is opgesplitst in twee componenten: de adviseurs voor Amerika en de adviseurs voor Europa, het Midden-Oosten en Afrika. In Nederland heeft Salesforc een senior vice president die tevens general manager is. 

facebook