Hilde van der Baan
Partner bij A&O Shearman
Personalia
Naam: Hilde van der Baan
Nationaliteit: Nederlandse
Huidige functies Hilde van der Baan
- 2019 - heden Partner, A&O Shearman
- 2005 - heden Advocaat, A&O Shearman
- - heden Voorzitter raad van advies, Nederlands Arbitrage Instituut (NAI)
- - heden Lid raad van bestuur, Dutch Arbitration Association
Opleiding Hilde van der Baan
- 1999 - 2004 Internationaal recht, Universiteit van Maastricht
- 1999 - 2004 Europees recht, Universiteit van Maastricht
Essays door Hilde van der Baan
Ondernemen en overleven in de digital age
Technologie, en met name artificial intelligence, dwingt organisaties tot herbezinning op alle fronten: van strategie tot cultuur, van verdienmodellen tot personeel. De digital age is niet slechts een nieuwe fase van technologische innovatie en is niet beperkt tot ai; het is een fundamentele transformatie. Ondernemen betekent ook anticiperen op de ethische, sociale en economische impact daarvan. Wat moeten organisaties doen om te overleven in dit tijdperk? Hilde van der Baan en Gijs Linse van A&O Shearman diepen die vraag de komende maanden uit.
Technologie, en met name artificial intelligence, dwingt organisaties tot herbezinning op alle fronten: van strategie tot cultuur, van verdienmodellen tot personeel. De digital age is niet slechts een nieuwe fase van technologische innovatie en is niet beperkt tot ai; het is een fundamentele transformatie. Ondernemen betekent ook anticiperen op de ethische, sociale en economische impact daarvan. Wat moeten organisaties doen om te overleven in dit tijdperk? Hilde van der Baan en Gijs Linse van A&O Shearman diepen die vraag de komende maanden uit.
Versnelling vraagt om inspanning van iedereen
De meeste ondernemers en bestuurders zijn zich zeer bewust van hun maatschappelijke rol en hebben al de nodige stappen gezet om hun organisaties duurzamer, menselijker en dus toekomstbestendiger te maken, stellen Hilde van der Baan en Gijs Linse van A&O Shearman. Er ligt dus al een solide basis. De verdiepingsslag die nodig is om op koers te blijven én te versnellen, vraagt om een gezamenlijke inspanning van alle partijen – van overheid tot burgers.
De meeste ondernemers en bestuurders zijn zich zeer bewust van hun maatschappelijke rol en hebben al de nodige stappen gezet om hun organisaties duurzamer, menselijker en dus toekomstbestendiger te maken, stellen Hilde van der Baan en Gijs Linse van A&O Shearman. Er ligt dus al een solide basis. De verdiepingsslag die nodig is om op koers te blijven én te versnellen, vraagt om een gezamenlijke inspanning van alle partijen – van overheid tot burgers.
